عنوان

اتوماتيک اي بي بي از جمله وسايل حفاظتي بکار رفته در مدار هاي الکتريکي مي باشد. در حوزه برق حفاظت يک اصل بسيار مهم و با اهميت است. در تمامي مدار هاي قدرت براي حفاظت از وسايل و افراد از تجهيزات مختلفي استفاده مي کنند. حفاظت دربرابر خطر هاي احتمالي را مي توان يکي از اقدامات مفيد دانست.

عنوان

مقدمه

اتوماتيک اي بي بي از جمله وسايل حفاظتي بکار رفته در مدار هاي الکتريکي مي باشد. در حوزه برق حفاظت يک اصل بسيار مهم و با اهميت است. در تمامي مدار هاي قدرت براي حفاظت از وسايل و افراد از تجهيزات مختلفي استفاده مي کنند. حفاظت دربرابر خطر هاي احتمالي را مي توان يکي از اقدامات مفيد دانست. در سيستم هاي الکتريکي بسيار زيادي از کليد ها و تجهيزات حفاظتي مختلف استفاده مي شود. استفاده از تجهيزات حفاظتي باعث جلوگيري از آسيب و ضرر هاي مختلف مالي و جاني خواهد شد. در صورتي که به حفاظت مدار هاي موجود دقت نشود باعث بروز مشکلات متعددي در وسايل خواهد شد. اين مشکلات علاوه بر خرابي آسيب هاي جبران ناپذيري را نيز به تجهيزات موجود وارد مي کنند. خطرات موجود در حوزه برق بسيار گسترده مي باشند. براي جلوگيري از خطرات موجود بايد تاسيسات و تجهيزات را ايمن کرد. از اتوماتيک اي بي بي براي بالا بردن سطح ايمني وسايل و تجهيزات استفاده مي کنند. مي توانيد با استفاده از اتوماتيک اي بي بي يک حفاظت کلي را براي تجهيزات و افراد ايجاد کنيد. دراين مقاله قصد داريم تا شما را با اتوماتيک اي بي بي آشنا کرده و کارکرد هاي اين محصول را شرح دهيم. اتوماتيک اي بي بي در موارد متعددي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين محصول را مي توان بر حسب نياز در رنج هاي کاري مختلف تهيه و نصب کرد. مي توان از اين اتوماتيک در انواع سيستم هاي برقي سه فاز و تک فاز براي حفاظت از تجهيزات استفاده کرد.

عنوان

کيفيت بالاي اتوماتيک اي بي بي

عنوان

اتوماتيک اي بي بي

در ابتداي مقاله با اتوماتيک اي بي بي به صورت مختصر و کلي آشنا شديد. در اين بخش به بررسي فني اين اتوماتيک پرداخته و شما را با کاربرد هاي آن آشنا خواهيم کرد. در سيستم هاي الکتريکي مانند موتورها، تاسيسات ساختمان، ژنراتورها، ترانس ها و… حفاظت يک امر بديهي مي باشد. حفاظت از اين وسايل در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه بسيار با اهميت است. ايجاد خطا در سيستم مي تواند باعث خرابي هاي بيشتر شود. با کوچکترين ايجاد خطا اتوماتيک اي بي بي اقدام به قطع مدار مي کند. زماني که اضافه بار به سيستم منتقل شود امکان ايجاد خرابي هاي زيادي وجود دارد. بي متال را براي شناسايي اضافه بار موجود به صورت سري در مدار نصب مي کنند.

اتوماتيک اي بي بي با داشتن قابليت شناسايي اتصال کوتاه مي تواند از خطرات ديگري نيز جلوگيري کند. اتصال کوتاه در مدار مي تواند بر اثر برق گرفتگي يک فرد باشد. اتوماتيک اي بي بي با شناسايي سريع اين اتفاق به سرعت مدار را قطع کرده و از خطرات جاني نيز جلوگيري مي کند. اين اتوماتيک ها را با کنتاکتور هاي مختلف نصب و از مزاياي آن استفاده کنيد

با توجه به قوانين موجود در ساختار نظام مهندسي و نظارت هاي موجود استفاده از کليد هاي حفاظتي يک امر اجباري شده است. اين قوانين باعث افزايش کيفيت پروژه هاي صورت گرفته خواهد شد. بايد به اين نکته توجه شود که عدم استفاده از اتوماتيک اي بي بي مي تواند خسارت هاي جبران ناپذيري را در پي داشته باشد. با توجه به اينکه نحوه عملکرد و کارکرد اين وسيله را ياد گرفتيد در ادامه به مزاياي اين وسيله خواهيم پرداخت.

بنر تماس - صنعت برق

عنوان

مزاياي استفاده از اتوماتيک اي بي بي

حتما شما هم در هنگام استفاده از وسايل حفاظتي به مزاياي آن توجه کرده ايد. بايد دانست که تمامي تجهيزات حفاظتي براي موارد متعددي استفاده مي شوند. هريک از اين وسايل حفاظتي داراي مزايا و معايب متعددي هستند. با دانستن مزاياي اين اتوماتيک مي توانيد بهترين استفاده را در مدار هاي حفاظتي خود داشته باشيد.

  • امکان حفاظت از مدارها و المان هاي بکار برده شده در سيستم در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه
  • امکان قطع مدار هاي سه فاز به صورت همزمان برخلاف کليد هاي فيوز که اين قابليت را ندارند.
  • با استفاده از کنتاکت هاي کمکي کليد اتوماتيک اي بي بي مي توان سيگنال هاي اخطار را براي ديگر المان ها ارسال کرد.
ساخت عالي و با دوام
  • امکان ورود ژنراتور ها به صورت دستي و يا اتوماتيک به مدار در صورت نياز که به صورت کمکي عمل خواهد کرد. اين امکان را مي توان در مواقعي که شبکه توزيع دچار مشکل و يا درحال تعميرات دوره اي مي باشد مشاهده کرد.
  • امکان استفاده و بکارگيري اتوماتيک اي بي بي پس از رفع عيب و خطا هاي موجود در مدار.
  • امکان ايجاد مانيتورينگ و مشاهده وضعيت کليد در اتاق هاي کنترل با کمک گيري از کنتاکت هاي فرعي اتوماتيک

عنوان

خريد اتوماتيک اي بي بي

تجهيزات حفاظتي مانند اتوماتيک اي بي بي با توجه به نياز مدار صورت مي گيرد. براي خريد بايد از اصالت کالاي مورد نظر اطمينان حاصل نماييد. در خريد اتوماتيک اي بي بي از مواردي که مورد توجه است مي توان به خريد از نمايندگي هاي معتبر اشاره کرد. خريد کالاهاي بي کيفيت و مشابه مي تواند ضرر هاي بسيار زيادي را به تجهيزات شما وارد کند.خريد خود را مي توانيد از فروشگاه هاي معتبر انجام دهيد. در خريد مي توانيد از فروشگاه هاي اينترنتي براي مقايسه محصولات استفاده کنيد. سايت هاي مختلف مي توانند مشخصات دقيق اتوماتيک اي بي بي را براي شما معرفي کنند

سرعت عمل بالا در حفاظت از مدار

قبل از خريد اتوماتيک اي بي بي بايد مدار مورد نظر خود را شناسايي کنيد. با توجه به مدار مورد نظر اقدام به خريد نماييد. خريد اتوماتيک اي بي بي مي تواند شما را از خريد بي متال هاي ديگر بي نياز کند. کيفيت بسيار عالي اين اتوماتيک نشان از حفاظت بدون نقص آن خواهد بود. عدم ايجاد خطاهاي ناگهاني در اتوماتيک خود يک شاخصه بسيار مهم مي باشد. در اين وسيله دقت از مزاياي بسيار قابل قبول مي باشد.

عنوان

قيمت اتوماتيک اي بي بي

در تعيين قيمت اتوماتيک اي بي بي شاخص هاي مختلفي دخيل مي باشند. يکي از مهم ترين شاخص هاي موجود ميزان جريان درج شده بر روي وسيله مي باشد. با توجه به اينکه در سيستم قدرت اين اتوماتيک را به کار مي بريم. بايد توجه داشت که اين کليد ها داراي قطعات بسيار حساسي مي باشند. قيمت در اين اتوماتيک ها مي تواند اولويت دوم يا سوم قرار گيرد. به دليل قيمت بالاي تجهيزات به کار رفته در سيستم هاي برقي قيمت تجهيزات حفاظتي کاملا قابل توجيه مي باشند.

کيفيت بالاي اتوماتيک اي بي بي

قيمت تجهيزات مورد استفاده در خطوط انتقال و ديگر سيستم ها بسيار بالا مي باشد. بايد توجه داشت که به دليل اين قيمت ها مي توان نتيجه گرفت که قيمت اتوماتيک اي بي بي به دليل کيفيت بالا بسيار قابل قبول مي باشد. شما با هزينه بسيار کم از سيستم هاي بسيار گران قيمت حفاظت خواهيد کرد. اين حفاظت مي تواند از ضرر هاي بسيار زياد جلوگيري کند.

عنوان

سوالات متداول

اتوماتيک اي بي بي چیست ؟

حفاظت از اين وسايل در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه بسيار با اهميت است. ايجاد خطا در سيستم مي تواند باعث خرابي هاي بيشتر شود. با کوچکترين ايجاد خطا اتوماتيک اي بي بي اقدام به قطع مدار مي کند. زماني که اضافه بار به سيستم منتقل شود امکان ايجاد خرابي هاي زيادي وجود دارد. بي متال را براي شناسايي اضافه بار موجود به صورت سري در مدار نصب مي کنند

مزاياي استفاده از اتوماتيک اي بي بي ؟

  • امکان حفاظت از مدارها و المان هاي بکار برده شده در سيستم در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه
  • امکان قطع مدار هاي سه فاز به صورت همزمان برخلاف کليد هاي فيوز که اين قابليت را ندارند.
  • با استفاده از کنتاکت هاي کمکي کليد اتوماتيک اي بي بي مي توان سيگنال هاي اخطار را براي ديگر المان ها ارسال کرد.
  • امکان ورود ژنراتور ها به صورت دستي و يا اتوماتيک به مدار در صورت نياز که به صورت کمکي عمل خواهد کرد. اين امکان را مي توان در مواقعي که شبکه توزيع دچار مشکل و يا درحال تعميرات دوره اي مي باشد مشاهده کرد.

خريد اتوماتيک اي بي بي ؟

تجهيزات حفاظتي مانند اتوماتيک اي بي بي با توجه به نياز مدار صورت مي گيرد. براي خريد بايد از اصالت کالاي مورد نظر اطمينان حاصل نماييد. در خريد اتوماتيک اي بي بي از مواردي که مورد توجه است مي توان به خريد از نمايندگي هاي معتبر اشاره کرد. خريد کالاهاي بي کيفيت و مشابه مي تواند ضرر هاي بسيار زيادي را به تجهيزات شما وارد کند. خريد خود را مي توانيد از فروشگاه هاي معتبر انجام دهيد.

ثبت نظر