عنوان

بي متال پارس فانال از جمله تجهيزاتي است که تاثير بسيار زيادي در حفاظت از مدار خواهد داشت. در صنعت برق حفاظت از وسايل امري بسيار ضروري مي باشد. خرابي در يک مدار قدرت علاوه بر ضرر هاي مالي بسيار زياد مي تواند جان افراد را نيز به خطر بياندازد. خطرات ناشي از حوادث برق بسيار زياد مي باشند.

عنوان

مقدمه

بي متال پارس فانال از جمله تجهيزاتي است که تاثير بسيار زيادي در حفاظت از مدار خواهد داشت. در صنعت برق حفاظت از وسايل امري بسيار ضروري است. خرابي در يک مدار قدرت علاوه بر ضرر هاي مالي بسيار زياد مي تواند جان افراد را نيز به خطر بياندازد. خطرات ناشي از حوادث برق بسيار زياد هستند. بهترين اقدام براي جلوگيري از آسيب هاي احتمالي استفاده از کليد ها و تجهيزات محافظتي مي باشد. نحوه کارکرد کليد هاي بي متال بسيار ساده و در عين حال کاربردي است. کيفيت در اين محصولات بسيار با اهميت است. براي اين که شما از تجهيزات و مصرف کننده هاي خود به خوبي در برابر تغيير ولتاژ و جريان محافظت کرده و از آسيب هاي بسيار زياد جلوگيري کنيد با استفاده از اين کليد هاي اتوماتيک مي توانيد يک ايمني بسيار عالي براي مدارهاي خود به وجود بياوريد. از بي متال پارس فانال به منظور حفاظت از مصرف کننده هايي که به کنتاکتور متصل مي شود استفاده مي کنند. بي متال پارس فانال بر اساس دما کار کرده و با يک مکانيزم بسيار ساده اما کاربردي مي تواند از مصرف کننده هايي مانند موتورهاي الکتريکي و انواع مصرف کننده هايي که به کنتاکتور ها متصل مي شوند محافظت کند.

عنوان

بي متال پارس فانال مدل PFR150

عنوان

نحوه کار بي متال پارس فانال

همانطور که در مقدمه مقاله اشاره شد بي متال ها داراي ساختاري بسيار ساده را دارند اما نحوه توليد و کيفيت مواد به کار برده شده در اين بي متال ها بسيار با اهميت است. عملکرد و نحوه کار بي متال پارس فانال بر اساس اختلاف ضريب انبساط طولي دو قطعه فلزي به کار رفته مي باشد. دو فلز به کار رفته را به صورت دو تيغه بر روي يکديگر پرس مي کنند. به طور معمول فلز هاي بکار رفته از جنس آهن و برنج است. در هنگام عبور جريان از بي متال پارس فانال دو فلز در مجاورت هم شروع به گرم شدن مي کنند.

بي متال مدل PFR 22

در اثر گرما به دليل خاصيت فلز، افزايش طول رخ مي دهد. در اين لحظه ضريب انبساط طولي دو فلز که با يکديگر هم اندازه نبوده باعث خم شدن دو فلز بهم پرس شده مي شود

. اين خم شدگي به سمت فلزي که ضريب انبساط طولي کمتري دارد انجام مي شود. اين حرکت دو فلز به وسيله اهرم هايي در بي متال پارس فانال به يک کنتاکت انتقال مي يابد و مدار مورد نظر را قطع خواهد کرد. اين خم شدگي در صورتي اتفاق مي افتد که دماي تيغه به صورت قابل توجهي بالا رود. اين دما بر اثر تغيير ولتاژ و يا زياد شدن ميزان جريان عبوري رخ مي دهد.

عنوان

بي متال پارس فانال

بي متال پارس فانال را مطابق با استاندارد هاي جهاني توليد مي کنند. رعايت استاندارد هاي جهاني در حوزه برق باعث افزايش دقت و عملکرد قطعات خواهد شد. بي متال پارس فانال را در طرح هاي مختلفي مي سازند که هرکدام با توجه به نياز شما قابل استفاده مي باشند. براي مثال بي متال هاي مدل PFR، مدار را در اضافه بار و يا قطع شدن يکي از فاز ها، قطع کرده و باعث حفاظت از سيستم مورد نظر خواهد شد. تفاوت در مدل هاي اين بي متال ها مربوط به تيپ هاي متنوع و بازه بندي هاي متفاوت براي ميزان جريان عبوري مي باشد. بي متال پارس فانال را مي توان در دو حالت نرمال اوپن و نرمال کلوز خريداري کرد که با توجه به نياز شما قابل استفاده مي باشند. اصطلاحات نرمال کلوز و اوپن کلوز به اختصار با نماد هاي NC و NO نشان داده مي شوند و بر روي اين بي متال ها نوشته مي شوند.

بي متال - صنعت برق

عنوان

نحوه اتصال بي متال پارس فانال

نصب اين بي متال ها بسيار راحت بوده و مي توان به راحتي تيغه هاي بي متال را به خروجي کنتاکتور وصل نماييد و خروجي بي متال را نيز به مصرف کننده مورد نظر وصل کنيد. اين رله ها را بايد با توجه به مصرف کننده خود تنظيم کرده و جريان را با توجه به جريان نامي مصرف کننده خود تنظيم کنيد.

پيشنهاد مي شود که در کنار بي متال پارس فانال از کليد هاي مينياتوري نيز استفاده شود. اين کار به اين دليل مي باشد که بي متال ها فقط محافظ جريان حرارتي مي باشند.

بي متال پارس فانال مخصوص اضافه بار

انواع بي متال هاي پارس فانال

بي متال ها را در سه دسته زير دسته بندي مي کنند که هرکدام با توجه به نياز افراد کاربرد هاي متفاوتي خواهند داشت.

بي متال - صنعت برق

بي متال دستي

بي متال اتوماتيک

بي متال دستي و اتوماتيک

با آشنايي با هريک از اين بي متال ها موارد استفاده از هريک از اين بي متال ها را خواهيد دانست و مي توانيد با توجه به نحوه استفاده خود از بين اين بي متال ها يکي را انتخاب کنيد.

عنوان

بي متال دستي

بي متال پارس فانال در نوع دستي اينگونه عمل کرده که بعد از قطع کردن مدار سرد شده و اتصال دوباره برقرار مي شود اما تيغه هاي کنتاکتور در حالت قطع باقي مي مانند و براي اتصال دوباره مدار بايد دکمه ريست که بر روي بي متال قرار داده شده است را زده و مدار را آماده کار کنيد.

بي متال - صنعت برق

بي متال اتوماتيک

بي متال اتوماتيک پارس فانال در هنگام ايجاد خطا که مربوط به اضافه بار مي باشد.

مدار را به وسيله کنتاکت هاي بسته قطع کرده و بعد از مدت زماني مشخص که سرد شد دوباره با کنتاکت هاي موجود، مدار را به حالت اوليه باز مي گرداند. از اين بي متال در سيستم هايي که مدار فرمان به صورت دستي کنترل مي شوند استفاده مي شود.

بي متال اتوماتيک و دستي

براي صرفه جويي و استفاده بهتر از بي متال ها کارخانه هاي سازنده با يک ابداع بسيار جالب و خوب هر دو نوع دستي و اتوماتيک را در يک محصول به صورت يکجا عرضه مي کنند. اين کار باعث مي شود تا افراد بتوانند به راحتي با يک کليد تنظيم بر روي محصول اين بي متال را در هر دو حالت بر حسب نياز خود استفاده کنند.

بي متال - صنعت برق

خريد بي متال پارس فانال

در حوزه برق قدرت و کنترل کننده هاي تجهيزات برقي کيفيت را مي توان مهم ترين و اولين اولويت در انتخاب قرار داد. بي متال پارس فانال با توجه به کيفيت عالي و بي نظير خود مي تواند براي مصارف مختلف حوزه کاري خود يک انتخاب عالي باشد. خريد اين بي متال شما را از خريد مدل هاي ديگر بي نياز کرده و براي مدت زمان بسيار طولاني با کيفيت و دقت بالايي کارايي قابل قبولي را به نمايش خواهد گذاشت. مي توانيد اين بي متال عالي را به صورت اينترنتي و حضوري تهيه کنيد. در خريد به جريان هاي نامي درج شده بر روي اين محصولات دقت کرده و با توجه به نياز خود بي متال مورد نظر را تهيه نمايد.

عنوان

سوالات متداول

نحوه کار بي متال پارس فانال را توضیح دهید ؟

همانطور که در مقدمه مقاله اشاره شد بي متال ها داراي ساختاري بسيار ساده را دارند اما نحوه توليد و کيفيت مواد به کار برده شده در اين بي متال ها بسيار با اهميت است. عملکرد و نحوه کار بي متال پارس فانال بر اساس اختلاف ضريب انبساط طولي دو قطعه فلزي به کار رفته مي باشد.

بي متال پارس فانال چیست؟

بي متال پارس فانال را مطابق با استاندارد هاي جهاني توليد مي کنند. رعايت استاندارد هاي جهاني در حوزه برق باعث افزايش دقت و عملکرد قطعات خواهد شد. بي متال پارس فانال را در طرح هاي مختلفي مي سازند که هرکدام با توجه به نياز شما قابل استفاده مي باشند

نحوه اتصال بي متال پارس فانال چیست ؟

نصب اين بي متال ها بسيار راحت بوده و مي توان به راحتي تيغه هاي بي متال را به خروجي کنتاکتور وصل نماييد و خروجي بي متال را نيز به مصرف کننده مورد نظر وصل کنيد. اين رله ها را بايد با توجه به مصرف کننده خود تنظيم کرده و جريان را با توجه به جريان نامي مصرف کننده خود تنظيم کنيد.

ثبت نظر