عنوان

خرید انواع بی متال اشنایدر

بی متال اشنایدر یا رله حفاظتی برای محافظت از موتور الکتریکی در مقابل اضافه‌بار درون تابلوهای برق است. در ساختار داخلی آن سه تیغه قرار دارد و به همدیگر جوش خورده‌اند و به‌صورت سری در مدار قرار می‌گیرند. بی متال به نام‌های رله اضافه‌بار، رله حرارتی و یا رله اضافه‌بار حرارتی شناخته می‌شوند.

بی متال اشنایدر - صنعت برق

اساس کار بی متال یا رله حرارتی باتوجه‌به ضریب انبساط طولی است که در اثر عبور جریان اضافه‌بار، دو فلز گرم شده و باعث وصل شدن کنتاکت ۹۷ تا ۹۸ می‌گردد. با این عمل کنتاکتور قطع شده و موتور الکتریکی نیز خاموش می‌شود. این امر باعث جلوگیری از سوختن موتور می‌گردد.

بی متال اشنایدر دارای یک پیچ برای تنظیم بوده که شدت جریان موتور الکتریکی را بر روی پلاک مشخص می‌کند. انواع مختلفی از بی متال اشنایدر در مجموعه فروشگاهی ما موجود است. بی متال اشنایدر سری D و بی متال اشنایدر سری F دو نمونه‌ای هستند که در انواع مختلف و باقیمت‌های متنوع برای خرید مشتریان فراهم شده‌اند.

عنوان

بی متال کنتاکتور سری D اشنایدر الکتریک

کنتاکتورها در مدل‌های  D , F , E , K و خازنی  برای کاربردهای گوناگون تولید و در بازار عرضه می‌گردد .

  • کنتاکتور فرمان که دارای کنتاکت‌های باز و بسته متنوع
  • مینی کنتاکتور در اندازه‌های کوچک از ۶ تا ۱۶ آمپر
  • سری D اشنایدر مدل مرسوم برای جریان از ۹ تا ۱۵۰ آمپر
  • سری F اشنایدر یا همان کنتاکتور قدرت که از ۱۱۵ تا ۸۰۰ آمپر پشتیبانی می‌کند.
  • کنتاکتور خازنی اشنایدر از ۱۲٫۵ تا ۶۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند.
    اما کنتاکتور سری D اشنایدر الکتریک چه ویژگی‌هایی دارد در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کنتاکتور یک دستگاه سوئیچینگ (کلیدزنی)  الکتریکی است که برای خاموش و روشن‌کردن یک مدار الکتریکی از آن استفاده می‌شود. کنتاکتور ساختاری به‌هم‌پیوسته دارد و به‌راحتی قابل نصب است. کنتاکتورها یک نوع خاص از رله‌ها  هستند. اما یک تفاوت اساسی بین کنتاکتور و رله وجود دارد و آن این است که کنتاکتور بیشتر در دستگاه‌هایی است که ظرفیت تحمل جریان بالاتری دارند کاربرد دارند.

کاربرد رله برای دستگاه‌هایی با جریان پایین‌تر است. کنتاکتورها دارای قسمت‌های متنوعی مانند مدار کنترل فرمان و مدار قدرت هستند. باتوجه‌به کاربرد این قسمت‌ها می‌توانند از نظر الکتریکی ویژگی‌های خاصی داشته باشند. کنتاکتورها به دو گروه AC وDC   تقسیم می‌شوند.کنتاکتورها دارای خصوصیاتی از قبیل ولتاژ عایقی، ولتاژ نامی، ولتاژ بوبین، حد نهایت ولتاژ عایقی و پلاتین‌های کمکی هستند. رنج  کاری در کنتاکتور سری D بین ۰٫۱۶ تا ۱۵۰ آمپر است.

عنوان

بی متال ۴-۶ آمپر اشنایدر

 این قطعه یک رله حفاظتی بوده که برای محافظت از موتور در مقابل جریان اضافه‌بار در تابلو برق استفاده می‌شود. داخل بی متال اشنایدر LRD10 سه تیغه وجود دارد که به‌صورت سری در مدار قرار گرفته‌اند و دوبه‌دو باهم متصل هستند. بی متال اشنایدر LRD10 به کنتاکتور اصلی وصل می‌شود.

بنر تماس - صنعت برق

روش کار بی متال اشنایدر الکتریک به این صورت است، مسیر جریان را زمانی که جریانی بیش از اندازه از آن عبور کند قطع می‌کند.

بی متال ۴-۶ اشنایدر با حرکت خود به اهرم‌ها فشار وارد آورده و آنها را خم می‌کند. با جابه‌جایی اهرم‌ها یک میکروسوئیچ که شامل کنتاکت تبدیل باز و بسته است، تغییر وضعیت می‌دهد. این تغییر وضعیت موجب قطع یا وصل شدن مدار می‌شود.

عنوان

این قطعه کاربردهای فراوانی در صنعت دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از

  • تنظیم درجه حرارت کنترلی برخی از تجهیزات مانند لباسشویی و گریل
  • تشخیص مشکل دو فاز
  • راه‌اندازی و خاموش‌کردن فن خودرو
  • حفاظت از الکتروموتورها

عنوان

کلید حرارتی بی متال اشنایدر

این نوع رله را به همراه کنتاکتور به طور سری به موتور نصب و از آن برای حفاظت از موتور استفاده می‌کنند. در تمام تابلو برق‌ها کاربرد دارد. در کلیدها یا رله‌های حرارتی از  سه تیغه استفاده می‌شود. سیم حامل جریان را چند حلقه به‌دور تیغه می‌پیچند. این امر زمانی که جریان بیش از اندازه باشد سبب می‌شود تا تیغه ابتدا داغ و سپس خم شود. این حرکت بی متال‌ها یا همان تیغه‌ها بر اهرم فشار وارد می‌آورد.

حرکت اهرم به یک میکروسوئیچ منتقل می‌شود. این میکروسوئیچ دارای کنتاکت باز و بسته است. معمولاً روی بی متال‌ها سه‌فاز دارای سه ورودی و سه خروجی وجود دارد و به‌صورت سری در مسیر موتور قرارمی گیرند. کنتاکت فرمان برای مدار فرمان کاربرد دارد و شامل دو عدد کنتاکت کمکی بسته و دو عدد کنتاکت کمکی باز است.

بر روی اکثر بی متال‌ها یک دکمه تغییر وضعیت دستی و اتوماتیک وجود دارد که در حالت بعد از اینکه بی متال قطع شد، این تیغه‌ها سرد شود و با فشار دادن دکمه مجدد وصل گردد. ولی در حالت اتومات بعد از عمل‌کردن بی متال، باگذشت زمان اتوماتیک بی متال وصل می‌شوند.

عنوان

فروشگاه خرید بی متال اشنایدر

خرید بی متال اشنایدر باکیفیت عالی و با قیمت مناسب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران است. امروزه به دلیل وارداتی بودن این قطعه الکتریکی، افراد زیادی واسطه‌فروش آن شده‌اند و سود بالایی را از این طریق به دست آورده‌اند.

بنر تماس - صنعت برق

ازآنجایی‌که بی متال اشنایدر قطعه مهمی است و اگر نمونه تقلبی یا در اصطلاح فیک آن خریداری شود ممکن صدمات جدی به سایر تجهیزات الکتریکی وارد آورد. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه ما این قطعه را با  اطمینان کامل از اصل بودن بی متال اشنایدر خریداری کنید.

هدف ما در فروشگاه آنلاین فروش بهترین بی متال اشنایدر با قیمت مناسب است. مجموعه ما با استفاده از تجارب کارشناسان مجرب و کاربلد سعی دارد تا بهترین خدمات و محصولات را به مشتریان در سرتاسر کشور ارائه دهد.

قیمت بی متال اشنایدر

خرید تجهیزات الکتریکی عالی و با قیمت مناسب از اولویت‌های خریداران در بازار پرنوسان امروز است. بی متال اشنایدر یکی از قطعات حساسی است که با رنج‌های قیمتی متفاوت در بازار موجود است. این قطعه الکتریکی به دلیل اینکه یک قطعه وارداتی است نوسانات دلار بر روی آن تأثیر مستقیم دارد. همچنین ممکن است این قطعه توسط چند واسطه فروخته شود که این امر هم در قیمت آن بی‌تأثیر نیست.

بی متال اشنایدر  البته بر اساس میزان آمپر آن هم قیمت‌گذاری می‌شود. یعنی بی متال اشنایدر با جریان ۱۶ تا ۲۴ آمپر قیمت آن از بی متال اشنایدر  ۳۰ تا ۳۸ آمپر کمتر است.

عنوان

سوالات متداول 

بی متال ۴-۶ آمپر اشنایدر چه کاربرد هایی در صنعت دارد ؟

  • تنظیم درجه حرارت کنترلی برخی از تجهیزات مانند لباسشویی و گریل
  • تشخیص مشکل دو فاز
  • راه‌اندازی و خاموش‌کردن فن خودرو
  • حفاظت از الکتروموتورها

کلید حرارتی بی متال اشنایدر چیست ؟

این نوع رله را به همراه کنتاکتور به طور سری به موتور نصب و از آن برای حفاظت از موتور استفاده می‌کنند. در تمام تابلو برق‌ها کاربرد دارد. در کلیدها یا رله‌های حرارتی از  سه تیغه استفاده می‌شود. سیم حامل جریان را چند حلقه به‌دور تیغه می‌پیچند.

بی متال کنتاکتور سری D اشنایدر الکتریک را نام ببرید ؟

کنتاکتورها در مدل‌های  D , F , E , K و خازنی  برای کاربردهای گوناگون تولید و در بازار عرضه می‌گردد .

  • کنتاکتور فرمان که دارای کنتاکت‌های باز و بسته متنوع
  • مینی کنتاکتور در اندازه‌های کوچک از ۶ تا ۱۶ آمپر
  • سری D اشنایدر مدل مرسوم برای جریان از ۹ تا ۱۵۰ آمپر
  • سری F اشنایدر یا همان کنتاکتور قدرت که از ۱۱۵ تا ۸۰۰ آمپر پشتیبانی می‌کند.
  • کنتاکتور خازنی اشنایدر از ۱۲٫۵ تا ۶۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند.

ثبت نظر