لامپ سی او بی را که مخفف شده chip on board می باشد به معنای تراشه های اتصال يافته بر روی برد است. اين لامپ ها را می توان نسل سوم از ال ای دی ها دانست که با توجه به وجود کمبود های موجود در اس ام دی ها با تکنولوژی جديد اين لامپ ها را ساخته و در بازار عرضه می کنند.

نور بيشتر با لامپ سی او بی

لامپ سی او بی-صنعت برق

لامپ سی او بی را که مخفف شده chip on board می باشد به معنای تراشه های اتصال يافته بر روی برد است. اين لامپ ها را می توان نسل سوم از ال ای دی ها دانست که با توجه به وجود کمبود های موجود در اس ام دی ها با تکنولوژی جديد، اين لامپ ها را ساخته و در بازار عرضه می کنند.



با توجه به اينکه طراحان و سازندگان لامپ های ال ای دی نسبت به نواقص و محدوديت های لامپ اس ام دی شناخت کامل داشتند با يک فناوری جديد دست به توليد لامپ سی او بی زدند. در لامپ سی او بی می توان سبک مدرن و ساختار نوآورانه اين لامپ ها را به خوبی مشاهده کرد. در سبک مدرن لامپ های سی او بی با جايگذاری ۹ ديود و در نسل جديد تر نيز با جايگذاری بيشتر از ۹ ديود در هر تراشه شاهد پخش نور بسيار عالی در ساختار اين لامپ ها هستيم. در ادامه مقاله برای شما ساختار کلی لامپ های سی او بی را شرح داده و با يک مقايسه کلی به تفاوت بين سی او بی ها و اس ام دی ها خواهيم پرداخت.

لامپ سی او بی

لامپ سی او بی برخلاف ديگر ال ای دی های موجود از يک ساختار تک مداره با اتصال دو قطبی برخوردار می باشد که اين نوع از مدار را به عنوان طراحی تک مداری می شناسند. با توجه به ساختار لامپ سی او بی می توان شاهد فشرده تر شدن مدار و چيپ های موجود در اين طراحی باشيم.

لامپ سی او بی-صنعت برق

در اين طراحی می توان شاهد پخش نور در تمامی جهات و يا تمرکز نور در يک نقطه بود. می توان اينگونه بيان کرد که تنها عيب موجود در اين لامپ ها عدم نوردهی به صورت رنگ های مختلف می باشد که امروزه با روش های مختلف می توان رنگ های دلخواهی را نيز به وجود آورد. ساختار کلی لامپ سی او بی به گونه ای می باشد که با اتصال سطحی خود می تواند دمای کمتری را توليد کرده و فشرده تر از ساير ال ای دی ها باشند. با توجه به ابعاد اين سی او بی ها می توان در سايز های مختلفی اين محصولات را توليد کرد.

ويژگی های لامپ سی او بی

لامپ سی او بی-صنعت برق

لامپ های سی او بی را می توان با يک مقايسه ساده نسبت به اس ام دی ها بهتر شناخت. تفاوت های موجود می توانند شاخص های بسيار خوبی در انتخاب شما باشند. با استفاده در حجم بيشتر می توان مقرون به صرفه بودن سی او بی ها را نسبت به اس ام دی ها درک کرد.

اين مقايسه را می توان اينگونه بيان کرد که در حجم بيشتر، ۱۰ درصد نسبت به اس ام دی ها ارزان تر می باشند. همچنين براي توليد اس ام دی ۱۵ درصد کل هزينه های مربوط به توليد، شامل هزينه های کار و مواد می باشند که در لامپ های سی او بی شاهد کاهش هزينه ها در اين حوزه هستيم که اين هزينه ها در لامپ سی او بی به دليل ابعاد چيپ ها به ۱۰ درصد کاهش پيدا خواهد کرد. اين کاهش هزينه ها را می توان به نفع توليد کننده و مصرف کننده دانست. از ويژگي های بارز لامپ سی او بی می توان به لومن بسيار بالاتر نسبت به اس ام دی ها و ديگر ال ای دی های موجود اشاره کرد.

کاربرد لامپ های سی او بي بسيار زياد بوده و می توان در محيط های با دمای بالا از اين لامپ ها استفاده کرد. يکی از محيط هايی که می توان از اين لامپ ها به صورت گسترده استفاده نمود مکان های صنعتي است که با توجه به دوام بالا و ساختار محکم اين لامپ ها بهترين گزينه برای محيط های صنعتي می باشند. در زيبا سازی شهر نيز به دليل اندازه بسيار کوچک اين لامپ ها می توان با ايجاد نور های مخفی به وسيله اين لامپ ها باعث افزايش جذابيت در شب شد. بايد توجه داشت که لامپ سی او را می توان در محيط های گرم و با دمای بالا استفاده کرد و جايگزين بسيار خوبی برای اس ام دی های موجود می باشند.

خريد لامپ سی او بی

در خريد لامپ های سی او بی اولين مشخصه توان می باشد که بايد به صورت ويژه با توجه به نياز خود به آن توجه کنيد. لامپ سی او بی را در توان های متنوعی توليد می کنند. به دليل عدم استفاده از سيم طلا در اين نوع از لامپ ها شاهد طول عمر بسيار بالا و طولانی تری هستيم.

لامپ سی او بی-صنعت برق

وجود و يا عدم وجود سيم طلا در لامپ های ال ای دی قديمی اين نگرانی را ايجاد می کرد که در صورت نبود اين سيم طول عمر لامپ بسيار پايين خواهد آمد. لامپ سی او بی را می توان از فروشگاه های اينترنتی و حضوری تهيه کرد. خريد اين لامپ ها با ضمانت نامه های معتبر باعث آسودگی خيال درمورد کيفيت محصول خواهد شد.

تفاوت ظاهری و ساختاری بين سی او بی و اس ام دی

لامپ سی او بی-صنعت برق

از لحاظ ظاهری اس ام دی ها دارای مدار چاپی بزرگ تر و پهن تری می باشند در صورتی که در سی او بی يکی از ويژگی های مثبت سايز کوچک آن ها می باشد. شايد بنظر مسئله طراحی ساختاری يک موضوع کوچک باشد اما بايد دانست که طراحی يکی از مهم ترين موضوعات و تفاوت های بارز بين ال ای دی ها و اس ام دی ها می باشد.

از لحاظ فنی می توان اينگونه بيان کرد که ميزان نوردهی در هر دو نوع محصول بسيار خوب می باشد اما در مورد کيفيت و پخش نور می توان به اين نتيجه رسيد که کيفيت نور پخش شده از لامپ سی او بی بسيار بهتر و بيشتر می باشد. در اس ام دی شاهد منبع نور های نقطه ای هستيم در صورتي که در سی او بی ها منبع نوری به صورت يکنواخت و يکپارچه می باشد. به دليل اندازه کوچک سی او بی ها می توان در سيستم خنک کننده از هيت سينک های کوچک تر بهره برد که در قيمت تمام شده محصول بسيار تاثير گذار می باشد.

جمع بندی

در يک جمع بندی کلی می توان به اين نتيجه رسيد که به دليل بازدهی بالاتر لامپ های سی او بی می توان از اين لامپ ها در موارد متعددی بهره برد و برای مصارف خانگی و صنعتی بهترين گزينه می باشند. انتخاب اين لامپ ها می تواند طول عمر بالاتر را برای استفاده در پی داشته باشد.

سوالات متداول لامپ سی او بی

لامپ سی او بی چیست؟

لامپ سی او بی را که مخفف شده chip on board می باشد به معنای تراشه های اتصال يافته بر روی برد است. اين لامپ ها را می توان نسل سوم از ال ای دی ها دانست که با توجه به وجود کمبود های موجود در اس ام دی ها با تکنولوژی جديد، اين لامپ ها را ساخته و در بازار عرضه می کنند.

برای خرید لامپ سی او بی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در خريد لامپ های سی او بی اولين مشخصه توان می باشد که بايد به صورت ويژه با توجه به نياز خود به آن توجه کنيد. لامپ سی او بی را در توان های متنوعی توليد می کنند. به دليل عدم استفاده از سيم طلا در اين نوع از لامپ ها شاهد طول عمر بسيار بالا و طولانی تری هستيم. وجود و يا عدم وجود سيم طلا در لامپ های ال ای دی قديمی اين نگرانی را ايجاد می کرد که در صورت نبود اين سيم طول عمر لامپ بسيار پايين خواهد آمد.

از نظر ظاهری و ساختاری چه تفاوتی بين سی او بی و اس ام دی وجود دارد؟

از لحاظ ظاهری اس ام دی ها دارای مدار چاپی بزرگ تر و پهن تری می باشند در صورتی که در سی او بی يکی از ويژگی های مثبت سايز کوچک آن ها می باشد. از لحاظ فنی می توان اينگونه بيان کرد که ميزان نوردهی در هر دو نوع محصول بسيار خوب می باشد اما در مورد کيفيت و پخش نور می توان به اين نتيجه رسيد که کيفيت نور پخش شده از لامپ سی او بی بسيار بهتر و بيشتر می باشد.

ثبت نظر