محافظ جان ال اس

کلید محافظ جان ال اس، وسیله ای حفاظتی است که در مدارها، نصب شده و جریان های نشتی را شناسایی می کند. کمپانی ال اس، یک شرکت بزرگ کره ای است که بهترین کلیدهای محافظ جان و دیگر تجهیزات الکتریکی را در دنیا تولید می کند. کلیدهای محافظ جان در دو نوع تک فاز و سه فاز در بازار موجود هستند.

عنوان

محافظ جان ال اس، نوعی کلید است که برای تشخیص جریان های نشتی به کار می رود. کلید محافظ جان یا کلید جریان نشتی با نام کلید RCCB نیز شناخته می شود. کمپانی ال اس (LS)، یک شرکت معروف کره ای است که در زمینه تولید انواع کلیدهای محافظ جان و دیگر تجهیزات الکتریکی فعالیت دارد.

کلید محافظ جان، دارای ساختاری است که اختلاف پتانسیل بین سیم های ورودی و خروجی خود را اندازه گیری می کند. وجود اختلاف ولتاژ بین ورودی و خروجی، نشان دهنده بروز جریان نشتی در قسمتی از مدار است، بنابراین این کلید با حساسیت بالا، جریان نشتی را تشخیص داده و در کسری از ثانیه، برق مدار را قطع می نماید.

حساسیت کلیدهای محافظ جان به جریان های نشتی، به میزان ۵ تا ۳۰ میلی آمپر است. این کلیدها با تشخیص جریان های نشتی، به سرعت، وارد عمل می شوند. حد جریان خطرناک برای بدن انسان که منجر به برق گرفتگی می شود، حدود ۳۰ میلی آمپر است. عبور جریان ۳۰ میلی آمپر، به مدت ۲۵ تا ۴۰ میلی ثانیه از بدن انسان، باعث بروز شوک الکتریکی شده و منجر به ایست قلبی می شود.

اگر فردی، به صورت ناخواسته، با بدنه برق دار وسایل و یا سیم های برق برخورد کند، به علت عبور جریان از بدن فرد به سمت زمین،  اختلاف پتانسیل در ورودی و خروجی کلید محافظ جان، به وجود آمده و جریان نشتی توسط سیستم اینترفیس داخلی و سنسور تشخیص داده می شود. سپس کلید محافظ جان، به سرعت و در کسری از ثانیه برق را قطع کرده و از بروز برق گرفتگی جلوگیری به عمل می آورد.

محل نصب کلید محافظ جان ال اس، بعد از کلید اصلی تابلو است. ابتدا یک فیوز ۳۲ آمپر، به عنوان برق اصلی ورودی واحد نصب می گردد، سپس خروجی فیوز را به محافظ جان متصل کرده و جریان خروجی محافظ جان را به فیوزهای مینیاتوری که در مسیر هر کدام از مدارهای روشنایی و پریز قرار داده شده اند، متصل می نماییم.

بنر تماس - صنعت برق

عنوان

انواع محافظ جان ال اس

کلیدهای محافظ جان ال اس به دو دسته تک فاز و سه فاز دسته بندی می شوند. کلیدهای تک فاز به صورت دو پل بوده و ترمینال هایی را برای اتصال دو سیم ورودی فاز و نول و دو سیم خروجی فاز و نول دارا می باشند. این کلیدها، عمدتا کلیدهای محافظ جان خانگی بوده و در سیستم های تک فاز به کار برده می شوند. حساسیت این کلیدها، ۳۰ میلی آمپر بوده و برای محافظت از جان افراد به کار می روند.

نوع دیگر از کلیدهای محافظ جان با برند ال اس، کلیدهای جریان نشتی سه فاز می باشند که به صورت چهار پل می باشند. این کلیدها، به طور معمول برای حفاظت از تجهیزات برقی در صنایع مختلف به کار می روند.

کلیدهای محافظ جان ال اس به دو صورت تولید می شوند. سری RKN از نوع کلیدهای معمولی محافظ جان یا RCCB هستند و سری های RKP و RKS از کلیدهای RCBO می باشند. کلیدهای RCBO با نام کلیدهای محافظ جان ترکیبی نیز شناخته شده و ترکیبی از کلید محافظ جان و کلید مینیاتوری می باشند.

جریان های نامی کلید محافظ جان یا جریان نشتی ال اس، از ۱۰ تا ۶۳ آمپر می باشد و حساسیت این کلیدها عبارت است از: ۳۰، ۱۰۰ و ۳۰۰ میلی آمپر. قدرت قطع جریان اتصال کوتاه نیز در این کلیدها ۴٫۵، ۶ و ۱۰ کیلو آمپر می باشد.

عنوان

کلید تست محافظ جان

دکمه تست کلید محافظ جان ال اس برای تست و ارزیابی عملکرد کلید مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عیب یابی و تست ولتاژی محافظ جان به صورت زیر می باشد:

  • از دو سیم استفاده کرده و سیم ها را به فاز و نول یک پریز برق وصل کنید.
  • سر دیگر سیم ها را به ترمینال های ورودی محافظ جان که با IN و N مشخص شده اند، متصل کنید.
  • بهتر است، ترمینال IN را به سیم فاز و ترمینال N را به سیم نول وصل نمایید.
  • در این مرحله، کلید محافظ جان را با تغییر وضعیت شستی، در حالت روشن قرار دهید.
  • سپس دکمه تست را که معمولا در کنار شستی محافظ جان قرار دارد، فشار دهید.
  • اگر کلید محافظ جان، قطع شده و شستی به حالت خاموش، تغییر وضعیت دهد، بدین معنی است که کلید محافظ جان ما سالم است.

روش دیگر برای تست عملکرد محافظ جان، تست جریان است که شامل مراحل زیر می باشد:

  • ولتاژ پریز را به ترمینال های ورودی(IN و N) محافظ جان وصل کنید.
  • ترمینال های خروجی (OUT و N) محافظ جان را به دو سر یک لامپ ۱۰۰ وات متصل کنید.
  • شستی محافظ جان را در حالت روشن قرار دهید.
  • سپس سیم وصل شده به خروجی N را جدا کرده و به سرعت به پیچ ترمینال ورودی N بزنید.
  • مشاهده خواهید نمود که برای لحظه ای، لامپ روشن شده و به سرعت، کلید محافظ جان در حالت خاموش قرار می گیرد.
  • اگر لامپ، همچنان روشن بماند، نشان دهنده خرابی کلید محافظ جان می باشد.

عنوان

کلیدهای محافظ جان ال اس به واسطه اعتباری که کمپانی ال اس در کل دنیا و ایران کسب کرده است، بسیار پرفروش می باشند. شرکت کره ای ال اس، یک کمپانی مطرح در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی است و محصولات این شرکت، از برندهای معتبر در کل دنیا می باشند. کیفیت عالی و حساسیت بالای این کلیدها، زبانزد خاص و عام است. برای خرید انواع کلیدهای محافظ جان این کمپانی، بهترین راه، مراجعه به نمایندگی های معتبر فروش محصولات ال اس است.

عنوان

کلیدهای محافظ جان ال اس، از قیمت بالاتری نسبت به دیگر کلیدهای محافظ جان برخوردار هستند. اما به دلیل این که کلیدهای محافظ جان، تامین کننده جان و مال افراد می باشند و عملکرد دقیق و به موقع آن ها، در کسری از ثانیه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین این قیمت بالا، برای بسیاری از افراد، توجیه پذیر می باشد. شما می توانید، برای اطلاع از قیمت روز محصولات ال اس با نمایندگی های فروش این کلیدهای محافظ جان در تماس باشید و نرخ روز محصولات ال اس را با توجه به نوسان موجود در بازار جویا شوید.

عنوان

سوالات متداول محافظ جان ال اس

محافظ جان ال اس چیست ؟

، نوعی کلید است که برای تشخیص جریان های نشتی به کار می رود. کلید محافظ جان یا کلید جریان نشتی با نام کلید RCCB نیز شناخته می شود. کمپانی ال اس (LS)، یک شرکت معروف کره ای است که در زمینه تولید انواع کلیدهای محافظ جان و دیگر تجهیزات الکتریکی فعالیت دارد.

کلید تست محافظ جان چیست ؟

  •  دو سیم استفاده کرده و سیم ها را به فاز و نول یک پریز برق وصل کنید.
  • سر دیگر سیم ها را به ترمینال های ورودی محافظ جان که با IN و N مشخص شده اند، متصل کنید.
  • بهتر است، ترمینال IN را به سیم فاز و ترمینال N را به سیم نول وصل نمایید.

خرید محافظ جان ال اس ؟

کلیدهای محافظ جان ال اس به واسطه اعتباری که کمپانی ال اس در کل دنیا و ایران کسب کرده است، بسیار پرفروش می باشند. شرکت کره ای ال اس، یک کمپانی مطرح در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی است و محصولات این شرکت، از برندهای معتبر در کل دنیا می باشند

ثبت نظر