کمپانی فرانسوی لگراند، از معروف ترین شرکت های تولید کننده کابل ها و تجهیزات شبکه در دنیا می باشد. کابل شبکه لگراند، از پرفروش ترین کابل های شبکه در ایران بوده و از کیفیت درجه یک برخوردار است. کابل های شبکه لگراند با استانداردهای مختلفی چون Cat5،  Cat6 و Cat7 در ایران موجود می باشند.

خرید کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند- صنعت برق

انواع کابل شبکه لگراند، از محصولات پرطرفدار شرکت فرانسوی لگراند می باشند. کابل های شبکه، برای اتصال بین کامپیوترها، روترها و سوئیچ ها به کار می روند. به کمک این کابل ها، داده ها از یک دستگاه در شبکه به دستگاه دیگر منتقل می شوند.

کابل های شبکه، متشکل از ۸ رشته هادی هستند که وظیفه ارسال و دریافت داده را بر عهده داشته و به سوکت شبکه متصل می گردند.

انواع کابل شبکه با برند لگراند عبارتند از:

  • کابل شبکه بدون شیلد UTP
  • کابل شبکه با فویل آلومینیومی FTP
  • کابل شبکه شیلد دار STP
  • کابل شبکه دارای فویل و شیلد دار SFTP

بنر تماس - صنعت برق



این کابل ها در رنگ های مختلف تولید شده و منطبق با استانداردهایی مانند Cat5، Cat6 و Cat7 می باشند.

استاندارد Cat5 : اولین کابل های شبکه، با این استاندارد تولید شدند. استفاده از این استاندارد در کابل های لن یا شبکه، هنوز هم رایج است و بسیاری از شبکه های خانگی توسط کابل های Cat5 به اینترنت متصل می گردند. سه مشخصه اصلی در این کابل ها عبارت اند از: سرعت انتقال ۱۰۰ مگابیت در ثانیه، فرکانس ۱۰۰ مگاهرتز و حداکثر طول ۱۰۰ متر.

استاندارد Cat6 : کابل های شبکه تولید شده با این استاندارد، از مشخصه های بهبود یافته ای بهره برده و در شبکه هایی که به سرعت و پهنای باند بیشتری نیاز دارند، استفاده می گردند. ویژگی کابل های شبکه Cat6 به این صورت است: سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت در ثانیه، فرکانس ۲۵۰ تا ۵۵۰ مگاهرتز، حداکثر طول ۱۰۰ متر، طول موثر ۵۵ متر. طول موثر، بدین معنی است که این کابل، فقط تا طول ۵۵ متر می تواند، با سرعت ۱۰ گیگابیت داده ها را منتقل کند، بعد از آن، سرعتش افت می کند.

استاندارد Cat7 : کابل های شبکه Cat7، جهش بزرگی در اتصالات شبکه، محسوب شده و ویژگی های بهتری را شامل می شوند. این ویژگی ها عبارتند از: سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت در ثانیه، فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز و حداکثر طول ۱۰۰ متر. از دیگر ویژگی های این کابل ها، استفاده از دو روکش داخلی است که تداخل سیگنال را به حداقل می رساند.

کابل شبکه لگراند اصلی

کابل شبکه لگراند، در حال حاضر، دارای چند مدل مشخص در ایران است و بسیاری از مدل های فرعی در بازار، اصل نبوده و تقلبی هستند. کابل های شبکه اصل لگراند، کاملا محکم بوده و مانند کابل های تقلبی، حالت لاستیکی و نرم ندارند.

کابل شبکه لگراند-صنعت برق

روکش کابل های شبکه اصل، کاملا یکدست است، اما کابل های فیک، دارای ناهمواری و فرورفتگی های بر روی روکش کابل می باشند.

کابل Cat6 UTP از پرفروش ترین کابل های شبکه لگراند در ایران می باشد. این کابل شبکه، از کابل های ضد پارازیت است که در ایران استفاده گسترده ای دارد. نوع اصل این کابل با کد ۰۳۲۷۵۴  تا ۰۳۲۷۵۹ عرضه می شود. روکشی که این کابل دارد، از نوع LSZH می باشد.  تست فلوک چنل نیز یکی از ترفندهایی است که برای تشخیص کابل شبکه اصل از فیک انجام می گردد.

کابل شبکه Cat6 SFTP نیز، از کابل های پر کاربرد در ایران بوده و علاوه بر شیلد، دارای پوششی از فویل می باشد. این کابل در تجهیزات پسیو شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. هادی مسی این کابل از نوع CCC و به صورت کامل از مس است و از کابل های CCA از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و به دلیل استفاده از مس خالص، از قدرت انتقال داده بالاتری برخوردار می باشد. به طور کلی کابل های شیلد دار شبکه، ضد نویز بوده و عدم تداخل الکترومغناطیسی را در پی دارند.

تولید کننده کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند-صنعت برق

تولید کننده کابل شبکه لگراند، یک کمپانی مشهور به نام لگراند است که در کشور فرانسه مستقر می باشد. لگراند یکی از شرکت های پیشتاز دنیا در زمینه تجهیزات الکتریکی و همچنین تجهیزات شبکه است. یکی از علل کیفیت برتر محصولات لگراند، این است که شرکت لگراند، محصولات خود را بدون تست سلامت و بررسی عملکرد، روانه بازار نمی کند.

در مراحل تست، تمامی کابل های شبکه که کوچکترین ضعفی داشته و عملکرد مناسبی نداشته باشند، کنار گذاشته می شوند. تمامی ارزیابی ها در کلاس D و E انجام شده و  لگراند کابل های شبکه خود را به صورت تضمینی به فروش می رساند.

تمامی کابل های شبکه لگراند، متناسب با سوکت های شبکه مانند سوکت شبکه RJ45 می باشند.  هشت رشته هادی در همه کابل های لگراند، به صورت زوج، به هم تابیده شده اند. محصولات شبکه لگراند، بالاترین طول عمر را در بین تجهیزات شبکه دارا بوده و بسیار بادوام هستند. این کابل ها، دارای سرعت انتقال اطلاعات مناسب در شبکه های داخلی و خارجی می باشند.

نمایندگی کابل شبکه لگراند

با توجه به این که کابل شبکه لگراند از محصولات پرطرفدار در ایران است و به نوعی بهترین تجهیزات و کابل شبکه را در بین رقبا دارد، مورد سو استفاده سودجویان قرار گرفته است. بسیاری از کابل های شبکه به فروش رسیده در ایران، در حقیقت، اصل نبوده و توسط شرکت های نامعتبر و با مواد اولیه بی کیفیت تولید شده اند.

کابل شبکه لگراند-صنعت برق

توجه به پر شدن بازار، از این کابل های تقلبی، افراد در شناخت کابل شبکه لگراند اصل، دچار سردرگمی می شوند.

بهترین کار برای خرید کابل اصل، خریداری انواع کابل شبکه اصل لگراند، از نمایندگی های معتبر محصولات این کمپانی مطرح است. با خرید کابل شبکه از نمایندگی های فروش لگراند می توانید، اطمینان حاصل کنید که کابل اصل لگراند را تهیه نموده اید.

لیست قیمت کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند-صنعت برق

انواع کابل شبکه لگراند از کالاهای وارداتی می باشند، بنابراین وابستگی شدید به قیمت دلار دارند. از سوی دیگر به دلیل وجود تحریم ها، این کابل ها، با قیمت بالاتری به دست مصرف کنندگان در ایران می رسد.

کابل های شبکه با دو روکش PVC و LSZH عرضه می گردند که کابل های با روکش PVC، قیمت پایین تری نسبت به نوع LSZH دارند. کابل شبکه با روکش پی وی سی، دارای مقاومت خوبی در برابر آتش است و ضد خوردگی و پوسیدگی است. اما این روکش، در هنگام سوختن، دود زیادی تولید می کند که این دود سمی می باشد. از این رو دارای قیمت کمتری نسبت به روکش LSZH می باشد. لازم به ذکر است که  کابل شبکه با روکش LSZH، هالوژن فری و ضد اشتعال می باشد.

سوالات متداول کابل شبکه لگراند

کابل شبکه با برند لگراند چند نوع می باشد؟

  • کابل شبکه بدون شیلد UTP
  • کابل شبکه با فویل آلومینیومی FTP
  • کابل شبکه شیلد دار STP
  • کابل شبکه دارای فویل و شیلد دار SFTP

کابل شبکه لگراند اصلی چیست؟

روکش کابل های شبکه اصل، کاملا یکدست است، اما کابل های فیک، دارای ناهمواری و فرورفتگی های بر روی روکش کابل می باشند.

محاسبه قیمت کابل شبکه لگراند به چه صورت است؟

انواع کابل شبکه لگراند از کالاهای وارداتی می باشند، بنابراین وابستگی شدید به قیمت دلار دارند. از سوی دیگر به دلیل وجود تحریم ها، این کابل ها، با قیمت بالاتری به دست مصرف کنندگان در ایران می رسد.

ثبت نظر