عنوان

کلید حرارتی هیوندای برای محافظت موتورها و مدارات در کابل کشی به کار می رود. برند هیوندای محصولی از کشور کره جنوبی و بسیار پر فروش می باشد.

عنوان

کلید حرارتی چیست؟

کلید حرارتی هیوندای نوعی ابزار حفاظتی است. اجزای داخلی این کلید دو مدل فیوز بی متال و مینیاتوری است. با کمک آن می توان الکتروموتورهای برقی را در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت کرد. MPCB اصطلاح تخصصی است که به کلیدهای حرارتی در صنعت برق می گویند. کلیدهای حرارتی اصلی ترین کاربردی که دارند محافظت از موتورها است. برای قطع و وصل کردن موتورهای سه فاز نیز به کار می روند.

معرفی کلید حرارتی هیوندای

کلید حرارتی هیوندای محصول کشور کره جنوبی است. این محصول پر فروش قابلیت بالایی در تحمل جریان های اتصال کوتاه دارد. تحمل ولتاژ آن نیز زیاد است. در بازه های جریانی بین ۱/۰ تا ۳۲ آمپر کاربرد دارد. در ولتاژ ۴۰۰ ولت از موتورها با توان ۱۵ کیلو ولت محافظت می کند. طبق استاندارد EN609772 ساخته می شود.

آشنایی با کلید حرارتی هیوندای

کلید حرارتی هیوندای دارای دو مدل کنتاکت کمکی و آلارم است. کنتاکت کمکی حرارتی در قسمت بالای کلید قرار دارد. کنتاکت های کمکی باز و بسته در مدار فرمان قرار دارند. کنتاکت آلارم آن نیز در کنار کلید تعبیه شده است. در شرایطی مثل اضافه بار و اتصال کوتاه کنتاکت آلارم فعال شده و هشدار می دهد. رله شنت تریپ قطعه ای است که به کمک آن از راه دور می توان کلید را قطع و وصل کرد. برای اجازه راه اندازی و بالا بردن ایمنی کلید هنگام تداخل فازها از یک قطعه به نام قطع کننده آندر ولتاژ استفاده می شود. با برق دار کردن بویین این قطعه می توان کلید را قطع و وصل کرد.

خرید کلید حرارتی هیوندای

جهت خرید اینترنتی با کمترین قیمت و آشنایی با کلید حرارتی هیوندای فقط کافی است محصول مورد نظر خود را در قسمت جستجو سایت سرچ کنید و پس از اطمینان ثبت سفارش انجام دهید.

عنوان

سیم کشی کلید حرارتی هیوندای

جهت سیم کشی کلید حرارتی هیوندای از یک سمت کلید، سیم ها وارد ترمینال های ورودی کلید می شوند. سپس از سمت دیگر خارج می شوند. سیم هایی که برای این کار انتخاب می شوند باید جریان موتور را به خوبی عبور دهند. اگر سیم انتخاب شده ضعیف باشد در اثر گرم شدن ذوب می شود و باعث بروز آتش سوزی می شود.

مدار فرمان کلید حرارتی هیوندای

در تصویر زیر یک مدار فرمان کلید حرارتی هیوندای را می بینیم. این مدار فرمان برای راه اندازی یک موتور سه فاز به کار می رود. در این شکل نحوه نصب کلید حرارتی در مدار مشخص شده است.

کلید حرارتی تک فاز و سه فاز هیوندای

کلید حرارتی هیوندای در دو نوع تک فاز و سه فاز در سایت عرضه شده است. نوع سه فاز قدرت ورودی بیشتری دارد. زیرا دارای سه پل ورودی است. نوع تک فاز دارای یک پل ورودی است.

نصب و تنظیم کلید حرارتی هیوندای

برای حفاظت موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار از کلید حرارتی هیوندای استفاده می شود. دو بخش اصلی این کلیدها قسمت بویین و حرارتی است. برای قطع کردن موتور بخش بویین سریع عمل می کند. بخش حرارتی کمی کندتر عمل قطع کردن را انجام می دهد. بخش مغناطیسی نیز بین ۱ تا ۲ برابر جریان نامی کلید تنظیم می شود. اگر در مدار اتصال کوتاه باشد یا خطای الکتریکی با شدت زیاد مشاهده شود حفاظت مغناطیسی کلید فعال می شود. کلیدهای حرارتی را می توان دستی نیز قطع و وصل کرد. همچنین این کلیدها قادرند در برابر نامتعادلی یا قطع فاز هم از موتورها محافظت کنند.

عنوان

قیمت کلید حرارتی هیوندای

جهت استعلام قیمت دقیق کلید حرارتی هیوندای از بخش جستجوی سایت صنعت برق کلید حرارتی را جستجو کنید . سپس بر اساس برند مد نظر خود از مراکز فروش و نمایندگی های معتبر خرید خود را انجام دهید.

اجزای کلید حرارتی

کلید حرارتی هیوندای دارای شستی هایی برای قطع و وصل کلید هستند. برای تست سلامتی دارای کلید تست می باشند. این کلیدها ترمینال هایی دارند که برق ورودی و کابل های موتور به آنها وصل می شوند. به کمک پیچ تعبیه شده در بدنه کلید می توان جریان کلید را تنظیم نمود.

کاربرد کلید حرارتی

مهمترین کاربرد کلید حرارتی هیوندای کلید زنی مدارات موتوری است. این نوع کلید مدار را در برابر اضافه بارهای حرارتی و مغناطیسی محافظت می کند. همچنین کلیدهای حرارتی وظیفه حفاظت از الکتروموتورها در برابر خطاهای الکتریکی را بر عهده دارند. یک کاربرد دیگر این مدل ایجاد تاخیر حرارتی است. این قابلیت سبب می شود اگر موتور با اضافه بار مواجه شد بیش از حد داغ نشود.

عنوان

مزیت کاربرد کلید حرارتی هیوندای

  • بالا بودن قدرت کلید برای قطع و وصل سریع
  • امکان استفاده در مدارات با جریان بالا
  • مقاومت بالا در برابر اضافه بارهای شدید
  • محافظت از موتورهای سه فاز در برابر نامتعادلی فازها
  • امکان قطع و وصل موتور با دکمه های سلکتوری یا فشاری کلید
  • نمایشگر LED برای نمایش خطا
  • تنوع بالا و پشتیبانی از رنج آمپرهای مختلف
  • محافظت از موتور در برابر اتصال کوتاه
  • امکان تنظیم دقیق پارامترهای مختلف
  • امکان تنظیم دقیق جریان مدار

عنوان

جمع بندی نهایی
کلید حرارتی هیوندای برای محافظت موتورها و مدارات در کابل کشی به کار می رود. این قطعه محافظتی با داشتن قابلیت های خاصی که دارد از آتش سوزی و خرابی تجهیزات در اثر اضافه بار و اتصال کوتاه جلوگیری می کند. در مدل های سه فاز و تک فاز تولید می شود. مدل سه فاز قدرت بالاتری دارد و در مدارها با شدت جریان بالاتر به کار می رود. برند هیوندای محصولی از کشور کره جنوبی و بسیار پر فروش می باشد. محصولات الکتریکی هیوندای در ایران، توسط نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر در سایت صنعت برق معرفی و عرضه می شوند. جهت خرید و ثبت سفارش کالا با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید. مشاوره رایگان تخصصی قبل از خرید و ثبت سفارش نهایی انجام می شود.

عنوان

سوالات متداول

کلید حرارتی چیست؟

کلید حرارتی هیوندای نوعی ابزار حفاظتی است. اجزای داخلی این کلید دو مدل فیوز بی متال و مینیاتوری است. با کمک آن می توان الکتروموتورهای برقی را در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت کرد. MPCB اصطلاح تخصصی است که به کلیدهای حرارتی در صنعت برق می گویند.

کلید حرارتی هیوندای دارای چند مدل است؟

کلید حرارتی هیوندای دارای دو مدل کنتاکت کمکی و آلارم است. کنتاکت کمکی حرارتی در قسمت بالای کلید قرار دارد. کنتاکت های کمکی باز و بسته در مدار فرمان قرار دارند. کنتاکت آلارم آن نیز در کنار کلید تعبیه شده است. در شرایطی مثل اضافه بار و اتصال کوتاه کنتاکت آلارم فعال شده و هشدار می دهد.

رله شنت تریپ قطعه ای است که به کمک آن از راه دور می توان کلید را قطع و وصل کرد. برای اجازه راه اندازی و بالا بردن ایمنی کلید هنگام تداخل فازها از یک قطعه به نام قطع کننده آندر ولتاژ استفاده می شود. با برق دار کردن بویین این قطعه می توان کلید را قطع و وصل کرد.

سیم کشی کلید حرارتی هیوندای چگونه انجام میشود ؟

جهت سیم کشی کلید حرارتی هیوندای از یک سمت کلید، سیم ها وارد ترمینال های ورودی کلید می شوند. سپس از سمت دیگر خارج می شوند. سیم هایی که برای این کار انتخاب می شوند باید جریان موتور را به خوبی عبور دهند. اگر سیم انتخاب شده ضعیف باشد در اثر گرم شدن ذوب می شود و باعث بروز آتش سوزی می شود.

ثبت نظر