عنوان

کلید حرارتی پارس فانال چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم راجع به کلید حرارتی پارس فانال، مطالبی را بیان کنیم اما قبل از این که وارد بحث کلید حرارتی پارس فانال شویم بهتر است در مورد اصل مفهوم کلید حرارتی، نکاتی را متذکر شویم. کلید حرارتی، یک نوع کلید قابل قطع کردن است. این نوع کلید، یک نوع کلید زیر بار است که چند کاربرد اصلی دارد. کاربرد‌های کلید حرارتی عبارت هستند از:

  1. کلید حرارتی به منظور روشن و خاموش کردن موتور به کار می رود.
  2. کلید حرارتی به منظور حفاظت کردن از موتورها در زمان راه اندازی و کار، در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه، به کار می رود.
  3. کلید حرارتی در زمانی که اتصالی پیش می آید، کاملا اتوماتیک وار عمل می کند.
  4. کلید حرارتی، مدار قدرت را قطع و وصل می کند.
  5. امکان نصب کلید حرارتی به همراه تجهیزات جانبی به منظور استفاده در مدار فرمان، وجود دارد.
  6. در یکی دو دهه اخیر، کاربرد موتورهای آسنکرون قفس سنجابی در صنعت، رشد بسیار زیادی پیدا کرده است. از طرف دیگر، موتورهای آسنکرون قفس سنجابی هم حفاظت شدن و محافط لازم دارند. در نتیجه، کلید حرارتی، گزینه بسیار مناسبی به منظور حفاظت کردن از این نوع موتورها است.

توضیحاتی در مورد نام گذاری کلید حرارتی پارس فانال

 نام عامیانه کلید حرارتی، کلید حرارتی مغناطیسی است و بیشتر بازاریان به جای عبارت کلید حرارتی از این عبارت استفاده می کنند. بنابراین در صورتی که عبارت کلید حرارتی مغناطیسی پارس فانال را شنیدید، تعجب نکنید و آن را همان معادل کلید حرارتی پارس فانال بدانید. کلید حرارتی یا همان ام پی سی بی مخفف عبارت Motor Protection Circuit   Breaker است. معنی فارسی این عبارت، مدار قطع کن محافظ موتور است. کلید حرارتی را با نام  MMS هم می شناسند.   MMS   نیز مخفف عبارت Manual Motor Starter است. معادل فارسی این عبارت نیز کلید راه انداز موتور است.

 

کلیاتی راجع به کلید حرارتی پارس فانال

کلید حرارتی پارس فانال توانایی نصب کنتاکت‌های کمکی ان سی ۱ و ان او ۱ را دارد. همچنین کلید حرارتی پارس فانال در جعبه‌های ضد آب، نصب می گردد. کلید حرارتی پارس فانال، موتورهای تا ۳۲ آمپر را راه اندازی کرده و از آنها حفاظت به عمل می آورد. از سوی دیگر، این نوع کلید حرارتی، شستی‌های قطع و وصل به صورت دستی را دارا می باشد.

عنوان

قیمت کلید حرارتی پارس فانال

قیمت کلید حرارتی پارس فانال به موارد مختلفی بستگی دارد. اولین عامل تاثیر گذار در قیمت کلید حرارتی پارس فانال، عدد مربوط به آمپر آن است. عوامل دیگری چون گارانتی و خدمات پس از فروش رایگان کلید حرارتی پارس فانال و وارانتی یا خدمات پس از فروش پولی کلید حرارتی پارس فانال هم در قیمت آن موثر می باشند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به قیمت و سایر اطلاعات کلید حرارتی پارس فانال می توانید به سایت https://sanatbargh.com که متعلق به شرکت صنعت برق است ، مراجعه نمایید. شرکت صنعت برق، مرجع معرفی تولید کنندگان ، شرکت‌ها و فروشگاه‌های فعال در صنعت برق و مخابرات کشور است. این شرکت به دنبال رسیدن به توسعه و استحکام روابط علمی و اقتصادی بین تولید کننده‌های صنعت برق کشور ایران و همچنین مصرف کنندگان صنعت برق است. به همین دلیل، یک سایت تخصصی به نام وب سایت صنعت برق را راه اندازی کرده است. این مجموعه با هدف ایجاد رابطه مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف کننده گان به دنبال توسعه و ایجاد یکپارچگی در بازار صنعت برق کشور در زمینه‌های مختلف از قبیل تولید ، انتقال ، توزیع ، شبکه‌های هوشمند ، بازار برق ، محیط زیست ، مسائل مدیریتی و اقتصادی و . . . می باشد.

مشخصات فنی کلید حرارتی پارس فانال

کلید حرارتی پارس فانال در انواع مختلف موجود است که یکی از مواردی که باعث می شود کلید حرارتی پارس فانال، دسته بندی شود، آمپر آن‌ها است. طبیعتا این انواع مختلف، از لحاظ مشخصات فنی هم تفاوتهایی با یکدیگر دارند. در اینجا ما به عنوان یک نمونه، مشخصات فنی کلید حرارتی ۶٫۳ آمپر پارس فانال یا همان  PARS  FANAL MS32 6.3A :  را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم:

  1. بازه تنظیمی کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر، از ۴ تا ۶٫۳ آمپر می باشد.
  2. کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر، قابلیت کنترل و قطع جریان بیش از حد مجاز و اتصال در مدار را به خوبی دارد.
  3. کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر، قابلیت استفاده در جعبه‌های ضد آب را دارا است.
  4. کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر، با کنتاکت‌های کمکی ۱۱NC ، قابل استفاده است.
  5. کیفیت کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر فوق العاده عالی است.
  6. کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر، دارای گارانتی یک ساله است.
  1. شرکت سازنده کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر، شرکت مطرح  PARS FANALاست.
  2. کشور سازنده کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر، کشور ایران است.

عنوان

ویژگی‌های کلید حرارتی پارس فانال

بهترین و مطمئن‌ ترین و بی درد سرترین محافظ الکترو موتورها، کلید حرارتی پارس فانال و یا کلید حرارتی از مارک‌های دیگر است. چرا که کلید حرارتی پارس فانال یا انواع دیگر کلید حرارتی، دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهمی هستند که در هیچ قطعه دیگری، آن ویژگی‌ها وجود ندارد. ویژگی‌های کلید حرارتی پارس فانال عبارت هستند از:

  1. کلید حرارتی پارس فانال می تواند مدار قدرت را بدون فرمان دادن به کنتاکتور به طور مستقیم قطع نماید
  2. کلید حرارتی پارس فانال می تواند در زیر بار قطع و وصل کند و همچنین دارای قابلیت نصب بر روی ریل است.
  3. کلید حرارتی پارس فانال، قابلیت تنظیم دقیق جریان را در یک بازه دارا است.
  4. کلید حرارتی پارس فانال دارای استاندارد IEC 947-4-1 می باشد.

5.کلید حرارتی پارس فانال در جعبه‌های ضد آب قابل استفاده می باشد.

۶٫کلید حرارتی پارس فانال، توانایی حفاظت در برابر جریان اضافه ‌بار ای سی را دارد.

۷٫کلید حرارتی پارس فانال به منظور راه‌اندازی و حفاظت موتورهای تا ۳۲ آمپر به کار می رود.

۸٫کلید حرارتی پارس فانال با کنتاکت‌های کمکی ۱NO و ۱NC قابل استفاده است.

عنوان

قابلیت‌های حرارتی پارس فانال

کلید حرارتی پارس فانال که به آن بریکر محفاظ موتور پارس فانال هم می گویند یک نوع کلید حرارتی با توانایی‌ها و کاربردهای زیاد است. حتما پس از خرید و استفاده از کلید حرارتی پارس فانال، متوجه قابلیت‌های آن خواهید شد. کلید حرارتی پارس فانال از الکترو موتورهای تک فاز و یا از الکترو موتورهای سه فاز  محافظت می کند. به جز این قابلیت، کلید حرارتی پارس فانال دارای چندین قابلیت است که در ادامه به بررسی این قابلیت‌ها می پردازیم. قابلیت‌های کلید حرارتی پارس فانال عبارت هستند از:

  1. کلید حرارتی پارس فانال، قابلیت حفاظت در برابر اضافه بار را دارد.
  2. کلید حرارتی پارس فانال قابلیت اتصال کوتاه را دارد
  3. کلید حرارتی پارس فانال قابلیت قطع فاز اشاره گر را دارد.

عنوان

سوالات متداول

کلید حرارتی پارس فانال چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم راجع به کلید حرارتی پارس فانال، مطالبی را بیان کنیم اما قبل از این که وارد بحث کلید حرارتی پارس فانال شویم بهتر است در مورد اصل مفهوم کلید حرارتی، نکاتی را متذکر شویم. کلید حرارتی، یک نوع کلید قابل قطع کردن است.

  1. کلید حرارتی به منظور روشن و خاموش کردن موتور به کار می رود.
  2. کلید حرارتی به منظور حفاظت کردن از موتورها در زمان راه اندازی و کار، در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه، به کار می رود.
  3. کلید حرارتی در زمانی که اتصالی پیش می آید، کاملا اتوماتیک وار عمل می کند.

مشخصات فنی کلید حرارتی پارس فانال را توضیح دهید؟

کلید حرارتی پارس فانال در انواع مختلف موجود است که یکی از مواردی که باعث می شود کلید حرارتی پارس فانال، دسته بندی شود، آمپر آن‌ها است. طبیعتا این انواع مختلف، از لحاظ مشخصات فنی هم تفاوتهایی با یکدیگر دارند.

  1. بازه تنظیمی کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر، از ۴ تا ۶٫۳ آمپر می باشد.
  2. کلید حرارتی پارس فانال ۶٫۳ آمپر، قابلیت کنترل و قطع جریان بیش از حد مجاز و اتصال در مدار را به خوبی دارد.

ثبت نظر