عنوان

در این مقاله کنتاکتور خازنی اشنایدر الکتریک و انواع مختلف آن را بررسی کردیم. با کاربردها و تفاوت ان با کنتاکتور معمولی آشنا شدیم.

کنتاکتور خازنی اشنایدر قطعه ای الکترونیکی است که با هدف اصلاح ضریب قدرت خازن ها استفاده می شود. صنعت برق یک فروشگاه آنلاین ارائه دهنده انواع کنتاکتور خازنی است. یکی از برندهای مطرح در این زمینه اشنایدر است که کنتاکتورهای خازنی پر فروشی ارائه نموده است. شما در سایت می توانید انواع کنتاکتور خازنی اشنایدر، ویژگی ها و کاربردهای هر یک را بررسی کنید.

خرید کنتاکتور خازنی اشنایدر

کنتاکتور خازنی اشنایدر از یک کنتاکتور معمولی و یک کنتاکت کمکی تشکیل شده است. کنتاکت های کمکی جریان محدود شده توسط مقاومت ها را جذب کرده و خازن را شارژ اولیه می کنند. اگر خازن بدون شارژ اولیه مستقیم وارد مدار شود، طول عمر آن کم می شود. دلیل دیگر استفاده از کنتاکت های کمکی مقرون به صرفه بودن تعمیر یا تعویض آنها هنگام خراب شدن است. کنتاکت کمکی مخصوص کنتاکتور خازنی طراحی شده است. برای ارتباط بین کنتاکتور معمولی و کمکی از ۶ رشته سیم که مقاومت بالایی دارند استفاده می شود. این دو قطعه با کمک سیم ها به صورت موازی به هم متصل می شوند. از لحاظ مکانیکی نیز به هم وصل هستند.

خازن روغنی - صنعت برق

شما جهت خرید کنتاکتور خازنی اشنایدر می توانید از سایت صنعت برق انواع آن را مشاهده، مقایسه  و سپس ثبت سفارش انجام دهید.

جدول کنتاکتور خازنی اشنایدر

از جدول کنتاکتور خازنی اشنایدر برای انتخاب کنتاکتور متناسب با پروژه استفاده می کنند. بر اساس پله های بانک خازنی نوع کنتاکتور انتخاب می شود. ابتدا باید عملکرد یک کنتاکتور خازنی را بررسی کنیم تا نقش جدول کنتاکتور را درک کنید . کنتاکتورها بر اساس خاصیت مغناطیسی که دارند با اعمال ولتاژ به دو سر بویین آن را تحریک می کنند. وقتی زبانه های بویین تحریک شوند بویین اتصال را برقرار می کند. بنابراین وقتی ولتاژ قطع شود اتصال نیز قطع می شود. بر اساس استانداردهای IEC باری که توسط یک کنتاکتور خازنی اشنایدر قطع و وصل می شود مشخص است.

ما به طور کلی ۳ نوع بار برای کنتاکتور خازنی اشنایدر داریم. بارهایی که جریان های القایی مثل سلف و خازن نیستند و صرفا اهمی هستند AC1 نام دارند. نمونه ساده آن کنتاکتوری است که برای روشن کردن یک هیتر به کار می رود. بارهایی که حاوی جریان های القایی و سلفی هستند و به آنها جریان موتوری نیز می گویند و با AC3 مشخص می شوند. گروه سوم بارهایی هستند که فقط بار خازنی دارند و AC6B نام دارند.

رنج کنتاکتور خازنی اشنایدر

کنتاکتور خازنی اشنایدر الکتریک در رنج های مختلفی در بازار عرضه می شود. از رنج ۵/۱۲ تا ۶۰ کیلو واری آن تولید شده است. در پلتفرم جامع و تخصصی صنعت برق انواع کامل و متنوعی از کنتاکتورهای خازنی اشنایدر عرضه شده است.

عنوان

نمایندگی کنتاکتور خازنی اشنایدر

نمایندگی های مختلف کنتاکتور خازنی اشنایدر از سراسر کشور در سایت صنعت برق اقدام به عرضه و ارائه این کالا نموده اند.

کنتاکتور خازنی اشنایدر تله مکانیک

کنتاکتور خازنی اشنایدر تله مکانیک به علت سرعت بالا در قطع و وصل بسیار رایج و کاربردی است. سرعت قطع و وصل آن در حالت استاندارد بین ۳۰۰۰ تا ۳۶۰۰ بار در ساعت است. برای تحریک نیز با رنج های مختلفی بین ۲۴ تا ۳۸۰ ولت از نوع DC و  AC کار می کند. این وسیله از ورودی های سه فاز، ورودی تیغه (NO / NS)، خروجی تیغه (NO / NS)، خروجی های سه فاز، تیغه فرمان، بویین کنتاکتورو پلاک تشکیل شده است. هر کدام از این بخش ها وظیفه خاصی بر عهده دارند.  کنتاکتور خازنی اشنایدر تله مکانیک در انواع D40، D80، D25، D95، D65 در بازار به فروش می رسد.

کنتاکتور خازنی اشنایدر تله مکانیک در انواع D40، D80، D25، D95، D65 در بازار به فروش می رسد.

خازن روغنی - صنعت برق

کنتاکتور ۶۰ کیلو واری اشنایدر

این مدل یک نمونه پر کاربرد کنتاکتور خازنی اشنایدر است.کنتاکتور ۶۰ کیلو واری اشنایدر در سری LC1 تولید شده است. دارای ولتاژ ۶۹۰ ولت متناوب است. وزن این کنتاکتور خازنی ۶۵۰/۱ گرم می باشد. ولتاژ تغذیه بویین آن ۲۲۰ ولت AC است. با ترمینال های پیچی اتصالات آن انجام شده است. از نوع سه پل می باشد. کنتاکتوری خازنی از نوع AC است. برای کنترل و اصلاح ضریب توان به کار می رود. دارای کنتاکت کمکی به شکل ۱ NO+ 2 NC  است. توان راکتیو آن ۶۳ کیلو وار است.

کنتاکتور خازنی ۵/۱۲ کیلو واری ۲۲۰ ولت ac اشنایدر الکتریک

کنتاکتور خازنی ۵/۱۲ کیلو واری ۲۲۰ ولت ac اشنایدر الکتریک دارای وزن ۴۳/۰ کیلوگرم است. توان راکتیو ان ۵/۱۲ کیلو وار می باشد. برای تغذیه بویین آن ۲۲۰ ولت انرژی لازم است. دارای کنتاکت کمکی به شکل ۱ NO+ 1 NC می باشد. این کنتاکتور خازنی ۳ پل و از نوع AC می باشد. هدف آن کنترل و اصلاح ضریب توان است. اتصالات به کار رفته از نوع ترمینال پیچی است. نمونه مشابه این کنتاکتور خازنی، کنتاکتور خازنی ۱۷ کیلو وار ۲۲۰ ولت AC اشنایدر الکتریک است. این مدل نیز به صورت ۳ پل طراحی شده است. ترکیب بندی کنتاکت های آن به شکل ۳ NO می باشد . ترکیب کنتاکت های کمکی به شکل ۱ NO + 2 NC است. این مدل یک نمونه پر کاربرد کنتاکتور خازنی اشنایدر است.

عنوان

خازن روغنی - صنعت برق

مقایسه کنتاکتور معمولی با خازنی

وقتی یک خازن به شبکه وصل می شود جریان زیادی از آن عبور می کند. عبور این جریان شدید باعث خال زدن یا جوش خوردن اجزای داخلی کنتاکتور می شود. نکته مهم دیگر تخلیه کلیه خازن های مدار داخل مداری است که به تازگی وصل شده است. این تخلیه یک جریان ۲۰۰ برابری را به خازن ها تحمیل می کند. برای حل این مشکل و جلوگیری از آسیب خازن ها ۲ راه حل وجود دارد. راه حل اول به کارگیری سیم پیچ سری با هسته هوایی است. راه حل دوم استفاده از کنتاکتورهای مخصوص است. کنتاکتور خازنی اشنایدر برای این کار مناسب است. این کنتاکتورها مقاومتی از پیش تعیین شده دارند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله کنتاکتور خازنی اشنایدر الکتریک و انواع مختلف آن را بررسی کردیم. با کاربردها و تفاوت ان با کنتاکتور معمولی آشنا شدیم. امروزه خرید قطعات الکترونیکی با کیفیت و اصل که متناسب با پروژه باشند کاری زمان بر و سخت است. محصولات فیک و چینی زیادی با نام برندهای معروفی مثل اشنایدر در بازار وجود دارند. صنعت برق با سالها تجربه در زمینه فروش محصولات الکترونیکی برند اشنایدر فرانسه پاسخگوی شما عزیزان می باشد. جهت خرید کنتاکتور خازنی اشنایدر می توانید با کارشناسان مجموعه مشاوره انجام دهید. در تمام مراحل انتخاب، نصب و راه اندازی در کنار شما هستیم.

خازن روغنی - صنعت برق

عنوان

سوالات متداول کنتاکتور خازنی اشنایدر 

نمایندگی کنتاکتور خازنی اشنایدر کجاست؟

نمایندگی های مختلف کنتاکتور خازنی اشنایدر از سراسر کشور در سایت صنعت برق اقدام به عرضه و ارائه این کالا نموده اند.

کنتاکتور خازنی اشنایدر تله مکانیک چیست؟

کنتاکتور خازنی اشنایدر تله مکانیک به علت سرعت بالا در قطع و وصل بسیار رایج و کاربردی است. سرعت قطع و وصل آن در حالت استاندارد بین ۳۰۰۰ تا ۳۶۰۰ بار در ساعت است. برای تحریک نیز با رنج های مختلفی بین ۲۴ تا ۳۸۰ ولت از نوع DC و  AC کار می کند.

ثبت نظر