عنوان

جعبه کلید توکار چیست؟

جعبه کلید توکار یکی از متریال موردنیاز و ضروری برای سیستم برق‌کشی مکان‌های مختلف است. جعبه کلیدها کلاً به دو صورت تولید می‌شوند توکار و روی کار. امروزه باتوجه‌به اهمیت خریداران به دکوراسیون داخلی خانه و زیبایی آن، بیشترین استفاده از جعبه کلید توکار است. در کشورهای دیگر این نوع جعبه از فلز هم تولید و مصرف می‌شوند. به طور کل از این قطعات برای نگه‌داشتن خود کلید و در اصطلاح فیکس کردن کلید برق و سیم‌کشی به پشت کلید استفاده می‌شود.

اما در کشور ما ایران کارخانه‌های تولیدکننده جعبه کلید توکار آن را از جنس پلاستیک یا PVC می‌سازند. این محصولات در اندازه‌های مختلف و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. اما شکل ظاهری و رنگ جعبه کلید توکار تأثیری در خرید این محصول ندارد زیرا در داخل دیوار نصب می‌شوند.

در ابتدای کار لوله‌ها یا خرطومی‌های برق در دیوار جاگذاری می‌شوند و سیم از داخلشان عبور می‌کند.
در قسمت بعد سر سیم از جعبه کلید نصب شده در دیوار بیرون می‌آید و محل نصب کلید مشخص می‌شود. جعبه کلیدها در کشورهای مختلف دنیا دارای سایز استاندارد متفاوت هستند یعنی ممکن است سایز جعبه کلید یک کشور با کشور دیگر متفاوت باشد. اما به‌طورکلی سه نوع استاندارد رایج در مورد ابعاد وجود دارد. بریتیش، درایوال و جرمن. در کشور ما از نوع سوم این استاندارد یعنی جرمن استفاده می‌شود. جعبه کلید مناسب برای یک برق‌کار ماهر کاملاً شناخته شده است و می‌تواند تشخیص دهد که جنس جعبه کلید توکار از پلاستیک مرغوب است یا نه.
برخی از جعبه کلیدها در برابر فشار مقاومت ضعیفی دارند و پس از مدتی می‌شکنند. برخی از افراد و تولیدی‌های سودجو اقدام به تولید جعبه کلید با مواد بازیافتی می‌کنند که این نوع از جعبه کلیدها اصلاً مورد تأیید نمی‌باشند. این نوع از جعبه کلیدها ممکن است بعد از مدتی دچار پوسیدگی یا شکستگی شوند.

بنر تماس - صنعت برق

عنوان

قیمت جعبه کلید توکار

 درصورتی‌که شما در یک مکان نیاز به ایجاد کلید برق دارید و از قبل برای آن فضای خاصی از دیوار را اختصاص داده‌اید می‌توانید از جعبه کلید توکار استفاده کنید. جعبه کلیدها توسط شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی ساخته و روانه بازار می‌شوند.
بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده این محصولات از بهترین مواد برای ساخت آن استفاده می‌کنند. تعداد کمی از شرکت‌های تولیدکننده این محصول خارجی هستند و این کالا از خارج از کشور توسط بعضی نمایندگی‌ها به ایران وارد می‌شود. اما بیشتر این کالا توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود. قیمت این محصولات درصورتی‌که وارداتی باشند به‌طورقطع با نوسانات ارزی در ارتباط است و قیمت آن افزایش و کاهش می‌یابد.

اما قیمت کالاهای داخلی باتوجه‌به برند شرکت تولیدکننده می‌تواند تعیین‌کننده باشد. جنس موادی که جعبه کلیدها از آن ساخته می‌شوند در کیفیت بی‌تأثیر نیست.
می‌توانید برای اینکه چند جعبه کلید را در کنار هم داشته باشید به‌راحتی این نوع از جعبه کلیدها را با هم متصل کنید و سپس سیم‌های برق را از درون آن‌ها عبور دهید.

در نتیجه کیفیت خوب، قیمت نسبتاً بالاتری را می‌طلبد. انواع مختلف این نوع از جعبه کلید توکار در بازار موجود است و شما می‌توانید خریداری کنید.
سایت فروشگاهی صنعت برق باتوجه‌به نیاز افراد به این کالا سعی کرده تا این جعبه کلیدها را با بهترین کیفیت و قیمت عادلانه برای فروش آماده کند. برای اطلاع از تمامی قیمت‌های به‌روز این کالا می‌توانید از طریق سایت اقدام نمایید. همچنین کارشناسان ما در این زمینه در خدمت شما هستند تا در مورد این محصولات، کیفیت و قیمت آنها به شما مشاوره بدهند.
خریداران می‌توانند این دست از محصولات را به‌صورت عمده و جزئی خریداری کنند و برای استفاده در سیستم‌های برق‌کشی ساختمان از آن استفاده کنند.
قیمت جعبه کلید توکار باتوجه‌به اینکه این محصولات مستقیم از کارخانه تولیدکننده و بدون واسطه به دست ما می‌رسد کاملاً مناسب است. ما در فروشگاه خود جعبه کلیدهایی را برای فروش قرار داده‌ایم که مورد تأیید بسیاری از افراد باتجربه در زمینه برق‌کاری هستند. برندهای تولیدکننده این تولیدی‌ها در ساخت محصولاتی نظیر جعبه کلید توکار از مواد اولیه باکیفیت استفاده کرده‌اند تا محصول نهایی نیز درجه یک و ممتاز باشد.
در هنگام خرید جعبه کلید توکار به این نکته توجه شود که درجه یک بودن یا درجه‌دو بودن محصول با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. جعبه کلید توکار درجه یک از مواد عالی ساخته شده است و کیفیت آن هم مطلوب است. قیمت این محصول نسبت به درجه‌دو این محصول ممکن است بیشتر باشد. این  در حالی است که شاید شکل ظاهری دو محصول تفاوتی با هم نداشته باشند.

آگهی های صنعت برق

عنوان

انواع جعبه کلید توکار

جعبه کلید توکار درایوال: تفاوت این نوع از جعبه کلید در شکل ظاهری آن است. نام دیگر جعبه کلید توکار درایوال، جعبه کلید کنافی است و همان‌طور که از نامش پیداست برای دیوارهای کنافی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این نوع از جعبه کلیدها شکل ظاهری گرد دارند و باعث می‌شوند هیچ فشاری در هنگام نصب به سازه کناف وارد نشود.

بنر تماس - صنعت برق

جعبه کلید توکار بریتیش: این نوع از محصولات معمولاً از جنس ورق گالوانیزه هستند و ابعاد آنها نسبتاً از سایر جعبه کلیدها بزرگ‌تر است. نام دیگر جعبه کلید بریتیش، جعبه کلید MK است. فاصله پیچ‌ها در این نوع از جعبه کلید ۸۶ میلی‌متر است.

این نوع از جعبه کلیدها از فلز هستند به همین دلیل مقاومت و ماندگاری بالایی دارند. جعبه کلید بریتیش در ایران کمتر استفاده می‌شود. به دلیل فلزی بودن  قیمت آن‌ها بیشتر از سایر انواع جعبه کلید است.

جعبه کلید توکار جرمن: جعبه کلید جرمن نوع استاندارد جعبه کلید توکار است و جنس آن از PVC و یا پلاستیک با مقاومت بالا است. در حال حاضر اکثر کارخانه‌های  تولیدی جعبه کلیدها در ایران از استاندارد جعبه کلید توکار جرمن تبعیت می‌کنند و محصولات خود تقریباً مشابه آن می‌سازند. جعبه کلیدهای جرمن ابعاد ۷x7 دارند و فاصله میان دوپیچ آن ۶۰ میلی‌متر است.

مهم نیست شما از کدام نوع از این جعبه کلیدها استفاده می‌کنید مسئله‌ای که اهمیت دارد مرغوبیت جنس محصول است. برخی از محصولات که در بازار داخلی با قیمت پایین به فروش می‌رسند مشکلات بسیاری را برای خریداران و برق‌کاران به وجود می‌آورند. مشکلاتی مانند نصب سخت و دشوار، لق زدن بعد از نصب یا فیکس نشدن جعبه کلید، نصب سخت و لق زدن کلید روی جعبه کلید ازاین‌دست مشکلات هستند.

عنوان

سوالات متداول 

جعبه کلید توکار چیست؟

جعبه کلید توکار یکی از متریال موردنیاز و ضروری برای سیستم برق‌کشی مکان‌های مختلف است. جعبه کلیدها کلاً به دو صورت تولید می‌شوند توکار و روی کار. امروزه باتوجه‌به اهمیت خریداران به دکوراسیون داخلی خانه و زیبایی آن، بیشترین استفاده از جعبه کلید توکار است. در کشورهای دیگر این نوع جعبه از فلز هم تولید و مصرف می‌شوند.

انواع جعبه کلید توکار را نام ببرید ؟

جعبه کلید توکار درایوال
جعبه کلید توکار بریتیش
جعبه کلید توکار جرمن

جعبه کلید توکار بریتیش چیست ؟

این نوع از محصولات معمولاً از جنس ورق گالوانیزه هستند و ابعاد آنها نسبتاً از سایر جعبه کلیدها بزرگ‌تر است. نام دیگر جعبه کلید بریتیش، جعبه کلید MK است. فاصله پیچ‌ها در این نوع از جعبه کلید ۸۶ میلی‌متر است

ثبت نظر