عنوان

لامپ اس ام دي

لامپ اس ام دي از جمله تکنولوژي هایی مي باشد که در مدت زمان کمی با سرعت بالا جاي وسايل روشنایی مختلف را در بازار گرفت. تکنولوژی نصب سطحی اين لامپ ها باعث شده تا راحتي در توليد آن ها بالا رود. شايد لامپ هاي پرمصرف هالوژنی از نظر ساخت بتوانند راحتي ساختی مانند اين لامپ ها داشته باشند اما ديگر منسوخ شده اند.

عنوان

مقدمه

لامپ اس ام دی از جمله تکنولوژی هایی می باشد که در مدت زمان کمی با سرعت بالا جاي وسايل روشنايی مختلف را در بازار گرفت. تکنولوژی نصب سطحی اين لامپ ها باعث شده تا راحتی در توليد آن ها بالا رود. شايد لامپ هاي پرمصرف هالوژنی از نظر ساخت بتوانند راحتی ساختی مانند اين لامپ ها داشته باشند اما ديگر منسوخ شده اند. تکنولوژی نصب سطحی شامل بسياری از قطعات الکترونيکی مي شوند که در اينجا به بررسی اس ام دی ها خواهيم پرداخت. در سال ۱۹۶۰ ساخت لامپ ال ای دی شروع شد و به دليل مصرف پايين طرفداران خوبی را پيدا کرد اما به دليل ميزان روشنايی کم محبوبيت با دوام و دائمي را پيدا نکردند. در اوايل قرن ۲۱ با ايجاد يک تحول، تراشه هاي اس ام دی اختراع شدند. در مدت زمان کوتاهی لامپ اس ام دي با سرعت بسيار بالايی محبوبيت پيدا کرد. لامپ اس ام دی با تنوع رنگ بيشتر، وضوح نور بالاتر، حجم بسيار کمتر، صرفه جويي بيشتر در انرژی و بسياري ويژگي بيشتر با سرعت بسيار بالايی در بازار رقابت جای خود را تثبيت کردند.

بنر تماس - صنعت برق

عنوان

سايز بندي لامپ اس ام دي

تنوع در استفاده

در لامپ اس ام دی نام گذاري منشا نوری بر اساس سايز چيپ آن ها انجام می شود. سايز هاي مختلف اين چيپ ها به صورت ۲۸۳۵، ۳۵۲۸، ۳۰۲۰، ۳۰۳۰، ۳۵۳۵، ۳۰۱۴، ۵۰۶۰، ۵۰۵۰، ۴۰۱۴، ۵۷۳۰، است.

اين اعداد را به صورت ۲ عدد، دورقمی خوانده و نشانگر سايز هر چيپ در لامپ اس ام دی می باشند. براي مثال چيپ ۳۰۳۰ داراي سايز ۳۰*۳۰ ميکرو متر می باشد. اين سايز بندي ها در اندازه و برد هاي بکار رفته در لامپ اس ام دی بسيار تاثير گذار می باشد.

عنوان

مونتاژ لامپ اس ام دي به چه صورت مي باشد

در بازار امروزه به دليل رقابت بالای شرکت های مختلف براي تصاحب بازار ايجاد يک رقابت تنگاتنگ براي پيشرفت در اين حوزه را شاهد هستيم. با اشاره به نحوه مونتاژ لامپ اس ام دی به شما در شناخت بهتر اين تکنولوژي پر طرفدار کمک خواهيم کرد. در مونتاژ دستی قطعات از سيم هاي لحيم نازک ۰٫۴ استفاده مي کنند تا ظرافت در اين برد ها حفظ شود. در توليد نيمه انبوه بردهاي الکترونيکی لامپ اس ام دی با استفاده از دستگاه ليزری، استنسيل موجود در لامپ ها را مي سازند. در اين روش ليزر طرح پيشنهادي شما را بر روی طلق های با توان بالا پياده سازی مي کند.

مونتاژ لامپ اس ام دي در سايز هاي مختلف

تنظيم درست اين ليزر ها بسيار مهم می باشد چرا که اگر دمای مورد نياز از حدی بالاتر رود طرح شما بر روي ورق استيل نمي نشيند و بر اثر حرارت زياد ورق ذوب مي شود و استنسيل بلااستفاده خواهد شد. بعد از ايجاد ورق مورد نياز می توانيد قلع ريزی را انجام داد. خمير قلع را بر سطح کار پخش کرده و در ادامه به چيدن قطعات مورد نظر می پردازند.

قطعات سطحی با توجه به ساختارشان با قطعات پايه دار بسيار متفاوت می باشند. اين قطعات به چند قسمت مختلف تقسيم بندی مي شوند. اولين گروه اين نوع قطعات را المان های پسيو تشکيل مي دهند که شامل قطعاتی همچون مقاومت ها و خازن ها در ابعاد و اندازه های مختلفی هستند. قطعات ديگری مانند کويل ها و کريستال ها نيز در ساختار اين نوع از اتصالات وجود دارند که شکل های خاص خود را دارا می باشند.

کاربرد تکنولوژي لامپ اس ام دي

همه افراد علاقه مند به استفاده از تکنولوژی هاي سريع تر، کوچک تر و بهتر هستند. اين تمايل در افراد باعث شده تا اين تکنولوژی روز به روز در حال پيشرفت باشد که جذابيت های بالايی را برای مصرف کنندگان ايجاد مي کنند. در لامپ اس ام دي استفاده از صفحات کوچکتر و رقابت برای بدست آوردن تکنولوژی جديد تر باعث ايجاد رقابت به نفع مردم شده است.

عنوان

ساختار لامپ اس ام دي

چيپ هايی که در ساختار لامپ اس ام دی به کار گرفته می شوند براي نصب، دو يا ۳ پايه را برای لحيم کاری در خود دارند. يک صفحه از جنس مس براي انتقال بهتر گرماي ايجاد شده در لامپ اس ام دی وجود دارد که طول عمر لامپ ها ارتباط مستقيمی با اين قضيه دارد. هرچه صفحه بکار رفته از جنس مرغوب تری ساخته شده باشد مي تواند گرما را بهتر انتقال دهد. انتقال بهتر گرما باعث افزايش طول عمر لامپ خواهد شد.

در صورتی که صفحه مسی موجود از جنس غير مرغوب ساخته شده باشد گرما به خوبی انتقال نمی يابد. ماندن گرما در اطراف اس ام دی باعث کاهش شديد طول عمر لامپ اس ام دی می شود. لامپ اس ام دی با دريافت برق بدون هيچ وقفه ای روشن مي شوند و حداکثر نور خود را به محيط مي دهند.

ساختار ساده و کاربردي

در لامپ اس ام دی تنظيم جهت نور بسته به سليقه شما می باشد. می توانيد تمرکز نور را در يک نقطه داشته باشيد و يا نور را به شکل گسترده در مکان مورد نظر پخش کنيد. اين قابليت باعث شده تا کاربرد های لامپ اس ام دی دو چندان شود. به دليل مصرف کم انرژی لامپ اس ام دی صرفه جويی در مصرف را به مقدار بسيار زياد شاهد خواهيد بود.

عنوان

مزاياي لامپ هاي اس ام دي

به طور کلی مي توان مزايای لامپ اس ام دی را در چهار مورد خلاصه کرد. اين ۴ مورد به صورت زير می باشند که به شرح هريک از آن ها خواهيم پرداخت.

توليد گرماي کم با نور زياد
  1. روشنايي يکنواخت

لامپ اس ام دی زاويه ۱۲۰ درجه را به خوبی رعايت می کنند. اين زاويه باعث می شود که فضای بيشتری تحت تابش نور اين نوع از لامپ ها قرار گيرد. برخلاف لامپ های ال ای دی قديمی که تمرکز نور در اولويت قرار داشت در لامپ اس ام دی شاهد اين نوع از مشکلات نيستيم.

2.طول عمر

کاهش هزينه های تعمير و نگهداری برای روشنايی از مزايای بسيار بزرگ لامپ اس ام دی می باشد. طول عمر بالای اين نوع از لامپ ها باعث شده تا با خيال راحت از آن ها استفاده کنيد. هزينه کم تعميرات و تعويض چيپ ها باعث شده تا درکمترين زمان لامپ های شما به کارايی اوليه خود برگردند.

۳٫صرفه جويي در انرژي

مصرف پايين انرژی در لامپ اس ام دی بر کسي پوشيده نبوده و همين امر باعث شده تا صرفه اقتصادی بسيار خوبی را براي کاربران داشته باشند.

۴٫توليد گرماي کم

اس ام دی ها به دلايل مختلفي در قطعات و وسايل مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند. مصارف متعدد باعث شده تا محبوبيت لامپ اس ام دی روز به روز بيشتر شود. توليد کم گرما باعث شده که بتوان در نقاط مختلف به راحتی و بدون نگرانی از اين محصولات استفاده کرد.

عنوان

سوالات متداول

مونتاژ لامپ اس ام دي به چه صورت مي باشد ؟

در بازار امروزه به دليل رقابت بالاي شرکت هاي مختلف براي تصاحب بازار ايجاد يک رقابت تنگاتنگ براي پيشرفت در اين حوزه را شاهد هستيم. با اشاره به نحوه مونتاژ لامپ اس ام دي به شما در شناخت بهتر اين تکنولوژي پر طرفدار کمک خواهيم کرد. در مونتاژ دستي قطعات از سيم هاي لحيم نازک ۰٫۴ استفاده مي کنند تا ظرافت در اين برد ها حفظ شود.

کاربرد تکنولوژي لامپ اس ام دي ؟

همه افراد علاقه مند به استفاده از تکنولوژي هاي سريع تر، کوچک تر و بهتر هستند. اين تمايل در افراد باعث شده تا اين تکنولوژي روز به روز در حال پيشرفت باشد که جذابيت هاي بالايي را براي مصرف کنندگان ايجاد مي کنند. در لامپ اس ام دي استفاده از صفحات کوچکتر و رقابت براي بدست آوردن تکنولوژي جديد تر باعث ايجاد رقابت به نفع مردم شده است.

ساختار لامپ اس ام دي ؟

چيپ هايي که در ساختار لامپ اس ام دي به کار گرفته مي شوند براي نصب، دو يا ۳ پايه را براي لحيم کاري در خود دارند. يک صفحه از جنس مس براي انتقال بهتر گرماي ايجاد شده در لامپ اس ام دي وجود دارد که طول عمر لامپ ها ارتباط مستقيمي با اين قضيه دارد.

ثبت نظر