محافظ جان زیمنس

کلید محافظ جان زیمنس یا کلید جریان نشتی، برای تشخیص و شناسایی جریان های نشتی در مدار به کار رفته و در صورت بروز خطا، برق مدار را قطع می کند. بدین وسیله علاوه بر حفظ جان افراد، از بروز آتش سوزی جلوگیری می نماید. کلیدهای محافظ جان RCCB زیمنس، در مدل های مختلف تولید می گردند.

محافظ جان زیمنس، یک کلید جریان نشتی است که وظیفه حفاظت از جان افراد و جلوگیری از برق گرفتگی را بر عهده دارد. در دهه های اخیر، تعداد مصرف کنندگان برق در منازل مسکونی و ساختمان های تجاری و اداری، به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. جدیدترین دستگاه ها و وسایل برقی، از نظر الگوی مصرف جریان، دارای خصوصیات متفاوتی با مدل های قبلی هستند.

محافظ جان زیمنس - صنعت برق

به طور مثال، مبدل های فرکانس در ماشین های لباسشویی، منابع تغذیه سوئیچینگ در تلویزیون و کامپیوترها و همچنین لامپ ها و چراغ های LED، مستلزم استراتژی ها و وسایل حفاظتی جدید برای تاسیسات الکتریکی می باشند. از این رو کلیدهای محافظ جان که کلیدهای جریان های نشتی نیز نامیده می شوند،

به عنوان تجهیزات حفاظتی و قطع کننده های مدار به کار می روند که در صورت بروز خطا در مدار، بلافاصله برق را قطع کنند. اشتباهات سیم کشی، معیوب بودن عایق ها و یا ایراد در دستگاه های الکتریکی می توانند، جریان های نشتی بسیار خطرناکی را ایجاد نموده و باعث بروز حوادث غیر مترقبه و آتش سوزی شوند. دستگاه های محافظ جان یا RCD می توانند، از این موارد جلوگیری نمایند. هنگامی که اجسام رسانا، به صورت مستقیم و غیر مستقیم، لمس شوند، کلیدهای جریان نشتی، جان افراد را در برابر جریان های شوک خطرناک حفظ می کنند.

عنوان

بنر تماس - صنعت برق

انواع محافظ جان زیمنس

کمپانی زیمنس، انواع دستگاه های تشخیص جریان نشتی(RCD)، کلیدهای قطع کننده مدار جریان نشتی (RCCB) و کلیدهای ترکیبی (RCBO) که علاوه بر جریان نشتی، حفاظت کامل در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار را ارائه می دهند، تولید می کند. کلیدهای ترکیبی زیمنس، ترکیبی از عملکرد کلیدهای مینیاتوری (MCB) و عملکرد کلید محافظ جان (RCCB) را شامل می شوند.

انواع کلیدهای محافظ جان زیمنس RCCB عبارتند از:

  • نوع A

کلیدهای محافظ جان نوع A، با جریان های متناوب AC و جریان های نشتی DC پالسی کار می کنند. این کلیدها، عموما به صورت دو پل بوده و برای مصرف کنندگان تک فاز استفاده می شوند. بیشترین کاربرد کلیدهای نوع A، در ساختمان های مسکونی است.

  • نوع F

این نوع از کلیدهای محافظ جان زیمنس، پیشرفته تر از نوع A بوده و عملکرد کلیدهای نوع A را توسعه می دهند. بسیاری از دستگاه های برقی پیشرفته امروزی، به طور مثال ماشین لباسشویی و یا پمپ های حرارتی می توانند، جریان های نشتی با مخلوطی از فرکانس های مختلف، در محدوده کیلوهرتز، ایجاد نمایند. کلیدهای RCCB نوع F، بدین منظور طراحی شده و فرکانس های مختلف جریان نشتی را تشخیص می دهند. این کلیدها، دارای توانایی تحمل جریان های لحظه ای تا ۳ کیلو آمپر بوده و قابلیت تشخیص جریان های نشتی ۱۰ میلی آمپر DC را دارا هستند.

  • نوع B/B+

جریان های نشتی DC، ممکن است، توسط مبدل های فرکانس سه فاز، دستگاه های پزشکی، سیستم های UPS و غیره ایجاد شوند. این جا است که کلیدهای محافظ جان نوع B/B+ به کار می آیند.

محافظ جان زیمنس - صنعت برق

این دستگاه ها، دارای یک مبدل اضافی برای تشخیص جریان های نشتی DC هستند. کلیدهای محافظ جان نوع B/B+، اغلب در سیستم های سه فاز با یکسوکننده های جریان استفاده می گردند.

عنوان

محافظ جان زیمنس ۲۵ آمپر

کلید محافظ جان زیمنس دو پل ۲۵ آمپر در سیستم های تک فاز استفاده شده و به طور معمول در جعبه فیوز ساختمان ها به کار می روند. این کلیدها، دارای جریان نامی ۲۵ آمپر بوده و متشکل از دو ترمینال ورودی برای اتصال سیم های فاز و نول می باشد. ترمینال های خروجی نیز، سیم های فاز و نول خروجی هستند که به مدارهای موجود، وصل می گردند.

حساسیت این کلیدهای محافظ جان، ۳۰ میلی آمپر است. بهتر است، بدانید، ۳۰ میلی آمپر، حداکثر جریانی است که می تواند، بدون مشکل از بدن انسان عبور کند. عبور جریان های بالاتر از این مقدار، باعث ایجاد شوک الکتریکی و برق گرفتگی در انسان می گردد.

عنوان

قیمت محافظ جان سه فاز زیمنس

کلید محافظ جان سه فاز زیمنس، به صورت چهار پل بوده و دارای چهار ترمینال ورودی و چهار ترمینال خروجی است. نول و هرکدام از سیم های فاز، به صورت جداگانه به ترمینال های ورودی متصل می شوند. ولتاژ عملکردی این گروه از کلیدهای محافظ جان، ۴۰۰ ولت بوده و عموما در سیستم های سه فاز برای

محافظ جان زیمنس - صنعت برق

حفاظت از جان افراد و محافظت از تجهیزات صنعتی به کار می روند. حساسیت جریان نشتی در این مدل نیز ۳۰ میلی آمپر می باشد.

این کلیدها، با جریان های نامی مختلف در بازار موجود هستند، به طور مثال کلیدهای محافظ جان با جریان های نامی ۴۰، ۶۳ و ۱۲۵ آمپر، از پرکاربردترین کلیدهای محافظ جان سه فاز زیمنس در مصارف صنعتی می باشند.

عنوان

خرید محافظ جان زیمنس

محافظ جان زیمنس-صنعت برق

شرکت زیمنس یکی از بزرگترین کمپانی ها در دنیا است که در کشور آلمان تاسیس شده و اکنون به صورت چند ملیتی فعالیت دارد. این شرکت، در زمینه تولید انواع تجهیزات الکتریکی در کل دنیا شناخته شده است. وسایل حفاظتی مدارهای الکتریکی، از جمله کلیدهای محافظ جان RCCB و کلیدهای ترکیبی RCBO تولیدی این شرکت، از شهرت جهانی برخوردار می باشند.

با توجه به این که طبق مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان، قرار دادن کلیدهای محافظ جان در ورودی برق مدارها اجباری شده است، بنابراین خرید کلیدهای تشخیص جریان نشتی زیمنس با توجه به کیفیت فوق العاده در بازارهای داخلی از رونقی خوبی برخوردار می باشد.

همان طور که می دانید، کلیدهای محافظ جان، به نوعی با جان و مال افراد، سر و کار دارند، از این رو، حساسیت بالا و عملکرد دقیق این کلیدها، بسیار مهم است. کلیدهای محافظ جان زیمنس، از نظر عملکرد و دوام، بسیار عالی بوده و میزان خرابی بسیار ناچیزی دارند.

عنوان

قیمت محافظ جان زیمنس

انواع کلیدهای محافظ جان زیمنس، محصولاتی وارداتی هستند، بنابراین این کلیدها، با قیمتی بالاتر از کلیدهای محافظ جان داخلی به دست مصرف کنندگان می رسند. از سوی دیگر، کلیدهای محافظ جان این شرکت، دارای تنوع فوق العاده زیاد بوده و در نتیجه قیمت های گوناگونی دارند.

کلیدهای ترکیبی محافظ جان RCBO زیمنس، دارای قیمت بالاتری نسبت به کلیدهای RCCB معمولی می باشند، زیرا همزمان می توانند، به عنوان کلید مینیاتوری و محافظ جان عمل کنند.

کلیدهای محافظ جان سری F نیز، قیمت بالاتری نسبت به سری A دارند، زیرا دارای عملکرد دقیق تری نسبت به نوع A بوده و شامل قطعات اضافه تشخیص فرکانس در داخل کلید می باشند.

عنوان

سوالات متداول محافظ جان زیمنس

محافظ جان زیمنس چیست ؟

یک کلید جریان نشتی است که وظیفه حفاظت از جان افراد و جلوگیری از برق گرفتگی را بر عهده دارد. در دهه های اخیر، تعداد مصرف کنندگان برق در منازل مسکونی و ساختمان های تجاری و اداری، به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. جدیدترین دستگاه ها و وسایل برقی، از نظر الگوی مصرف جریان، دارای خصوصیات متفاوتی با مدل های قبلی هستند.

انواع محافظ جان زیمنس ؟

  • نوع A
  • نوع F
  • نوع B/B+
    محافظ جان زیمنس ۲۵ آمپر

خرید محافظ جان زیمنس ؟

شرکت زیمنس یکی از بزرگترین کمپانی ها در دنیا است که در کشور آلمان تاسیس شده و اکنون به صورت چند ملیتی فعالیت دارد

ثبت نظر