مفصل حرارتی ریکم

مفصل حرارتی ریکم، وسیله ای برای متصل کردن دو کابل به همدیگر است و همچنین برای تعمیر کابل ها، مورد استفاده قرار می گیرد. مفصل های حرارتی ریکم، در انواع مختلف فشار ضعیف و فشار متوسط تولید شده و دارای متعلقاتی مانند روکش های کوچک برای روی هادی های کابل، رابط ها و روکش

مفصل حرارتی ریکم

مفصل حرارتی ریکم، برای اتصال کابل ها به همدیگر استفاده می گردد. شرکت آلمانی Raychem، تولید کننده انواع مفصل های کابل است. برای انتقال درست انرژی الکتریکی، از یک کابل به کابل دیگر، باید از مفصل های حرارتی استفاده نمود.

علاوه بر آن، تعمیر کابل های آسیب دیده که روکش آن ها، دچار ایراد شده و هادی های معیوب نیز، با مفصل های حرارتی کابل انجام می گردد.

مفصل های حرارتی ریکم، قابل استفاده در خطوط هوایی و خطوط زمینی می باشند. اما برای خطوط کابل هایی که در داخل آب قرار دارند، از مفصل های رزینی استفاده می گردد. با این وجود، می توان، در محیط های مرطوب از مفصل های حرارتی با روکش عایق چسب دار استفاده نمود که باعث آب بندی مفصل می گردد.

به منظور اتصال هادی های کابل به همدیگر، از رابط یا موف های مناسب استفاده می گردد که در داخل کیت مفصل حرارتی قرار دارد. برای جایگذاری غلاف نهایی کابل نیز، یک تکه روکش حرارتی ضخیم چسب دار با سایز مناسب در داخل کیت مفصل حرارتی قرار داده شده است. مفصل های حرارتی مخصوص کابل های آرموردار نیز، دارای قطعه اضافه، برای اتصال قسمت های زره کابل های آرموردار به  همدیگر می باشند.

بنر تماس - صنعت برق

عنوان

مفصل کابل برق ریکم

شرکت آلمانی ریکم، تولید کننده انواع سرکابل سرد، سر کابل حرارتی، مفصل مخابراتی، روکش حرارتی و غیره با کیفیت درجه یک می باشد. مفصل کابل برق ریکم، برای اتصالات کابل ها استفاده شده و دارای مزایای زیر می باشد:

متعلقات کیت مفصل حرارتی ریکم
  • ضخامت مناسب مفصل حرارتی ریکم
  • اتصالات مسی و آلومینیومی باکیفیت در داخل کیت مفصل کابل برق
  • طول مناسب روکش ها
  • اندازه استاندارد و نصب آسان
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید

نحوه نصب مفصل کابل برق ریکم، از این قرار است:

  1. ابتدا غلاف بیرونی یا روکش کابل، به اندازه مناسب، خارج می شود.
  2. عایق یا روکش هادی های داخل کابل، به اندازه طول رابط یا موف، از هادی های کابل، جدا می گردد.
  3. در این مرحله، تنظیف هادی، عایق و روکش ضخیم مفصل حرارتی را که به عنوان روکشی اصلی کابل، در نظر گرفته می شود، داخل کابل قرار می دهند.
  4. سپس روکش های کوچکتر مفصل حرارتی که به عنوان روکش هادی های داخل کابل، در نظر گرفته می شوند، بر روی هادی ها قرار می گیرند.
  5. در این مرحله، هادی ها، به کمک رابط یا موف های داخل کیت، متصل می شوند.
  6. پس از نصب رابط ها به کمک دستگاه کابلشو، روکش حرارتی ضخیم با سایز کوچک، بر روی رابط، قرار می گیرد.
  7. به وسیله یک منبع حرارتی، روکش را حرارت می دهند تا کاملا، جمع شده و چسب حرارتی داخل آن، روان شود.
  8. در نهایت، روکش حرارتی ضخیم با سایز بزرگ را، بر روی کابل، قرار داده و شروع به حرارت دهی می کنند تا کاملا جمع شود. بدین ترتیب، کابل ها، به کمک مفصل کابل برق ریکم، کاملا به هم، اتصال پیدا می کنند.

انواع مفصل حرارتی ریکم

برخی از انواع مفصل حرارتی ریکم عبارتند از:

  1. انواع مفصل های حرارتی فشار ضعیف ریکم ( تا ۱ کیلو ولت)، قابل استفاده برای کابل های بدون آرمور و آرموردار نواری یا مفتولی
  2. انواع مفصل های حرارتی فشار متوسط ریکم (۳٫۳ تا ۳۶ کیلو ولت)، قابل استفاده در کابل های قدرت خشک
  3. انواع سرکابل های حرارتی فشار متوسط تا ۳۶ کیلو ولت، قابل استفاده در کابل های قدرت خشک

انواع مفصل های حرارتی فشار متوسط ۲۴ کیلو ولت، قابل استفاده برای اتصال کابل های روغنی به روغنی

مفصل حرارتی فشار ضعیف

همان طور که در بالا توضیح دادیم، مفصل حرارتی ریکم، برای انواع کابل های فشار ضعیف و فشار متوسط استفاده می گردد. مفصل حرارتی فشار ضعیف ریکم، مفصلی است که برای اتصال کابل های فشار ضعیف تا ۱ کیلو ولت به کار می رود. این مفصل ها، قابلیت استفاده در فضاهای داخلی و بیرونی، به صورت دفنی، داخل سینی و داخل داکت و غیره را دارا می باشند.

مفصل فشار ضعیف ریکم، از نظر عایق و آب بندی، در طی سالیان متمادی، عملکرد عالی داشته است. آب بندی این محصول، به واسطه استفاده از روکش چسبدار ضخیم، به حدی زیاد است که شرکت ریکم، در برخی از موارد، به جای مفصل رزینی، استفاده از این مفصل را توصیه کرده است. از سوی دیگر، نصب آسان این محصول نیز، باعث شده است که توسط بسیاری از افراد، به عنوان اولین انتخاب در اتصال کابل های فشار ضعیف، انتخاب گردد.

رابط یا موف با سایز مناسب و مطابق با استاندارد DIN آلمان، روکش حرارتی چسبدار ضخیم، چسب قوی و شیارهای داخلی روکش جهت آب بندی بهتر کابل، از مزایای مفصل حرارتی ریکم، برای کابل های فشار ضعیف است.

قیمت مفصل حرارتی ریکم

مفصل حرارتی ریکم در انواع مختلف تولید شده و بسته به تعداد رشته های هادی موجود در کابل، آرموردار بودن کابل،روغنی بودن و یا خشک بودن کابل، متفاوت است. مفصل های حرارتی فشار ضعیف در انواع زیر در بازار موجود هستند:

مفصل حرارتی ریکم فشار ضعیف
  • مفصل حرارتی کابل ۴*۶
  • مفصل حرارتی کابل ۴*۱۰+۱۶
  • مفصل حرارتی کابل ۳*۲۵+۱۶
  • مفصل حرارتی کابل ۳*۳۵+۱۶
  • مفصل حرارتی کابل ۳*۵۰+۲۵
  • مفصل حرارتی کابل ۳*۷۰+۳۵
  • مفصل حرارتی کابل ۳*۹۵+۵۰
  • مفصل حرارتی کابل ۳*۱۲۰+۷۰
  • مفصل حرارتی کابل ۳*۲۴۰+۱۲۰
  • مفصل حرارتی کابل ۴*۳۰۰
  • مفصل حرارتی کابل ۱*۵۰
  • مفصل حرارتی کابل ۱*۲۴۰
  • مفصل حرارتی کابل ۱*۴۰۰
  • مفصل حرارتی کابل ۱*۵۰۰

قیمت انواع مفصل حرارتی ریکم فشار ضعیف و فشار متوسط، کاملا بستگی به متعلقات داخل کیت، رابط ها و روکش ها دارد. تعداد روکش هادی های کابل و اندازه روکش ها، نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی مفصل های حرارتی ریکم دارند.

مفصل ریکم، در زمره محصولات وارداتی بوده و توسط شرکت آلمانی ریکم تولید شده است. از این رو، قیمت این محصولات، ثابت نیست و نوسانات موجود در بازار و میزان عرضه و تقاضای محصول، از مهم ترین موضوعات در تعیین قیمت مفصل های حرارتی ریکم هستند.

تفاوت مفصل های ریکم از نظر کیفیت، نسبت به دیگر مفصل های حرارتی موجود در بازار، ممکن است، در نگاه اول، مشخص نشود. اما ماندگاری بالا و کیفیت آب بندی این محصولات، در هنگام استفاده، کاملا قابل تشخیص خواهد بود. از این رو خریداری این مفصل ها، بخصوص در مناطقی که مرطوب بوده و به حفاظت بیشتری، نیاز است، کاملا به صرفه خواهد بود.

عنوان

سوالات متداول مفصل حرارتی ریکم

مفصل حرارتی ریکم چیست؟

مفصل حرارتی ریکم، برای اتصال کابل ها به همدیگر استفاده می گردد. شرکت آلمانی Raychem، تولید کننده انواع مفصل های کابل است.

مفصل کابل برق ریکم چیست؟

  • شرکت آلمانی ریکم، تولید کننده انواع سرکابل سرد، سر کابل حرارتی، مفصل مخابراتی، روکش حرارتی و غیره با کیفیت درجه یک می باشد

انواع مفصل حرارتی ریکم ؟

انواع مفصل های حرارتی فشار ضعیف ریکم ( تا ۱ کیلو ولت)، قابل استفاده برای کابل های بدون آرمور و آرموردار نواری یا مفتولی

انواع مفصل های حرارتی فشار متوسط ریکم (۳٫۳ تا ۳۶ کیلو ولت)، قابل استفاده در کابل های قدرت خشک

 

ثبت نظر