چراغ سقفی توکار یا چراغ پنلی توکار، چراغی است که در داخل کناف سقف یا سقف کاذب، به صورت توکار، نصب می گردد. این چراغ ها، در اشکال و ابعاد مختلف تولید می شوند و طراحی ساده و بدون زرق و برقی دارند. بسیاری از برق کاران، این چراغ ها را، با نام لامپ توکار کناف می شناسند. بدنه این چراغ ها، به صورت یکدست و سفید رنگ است و نور ملایمی ایجاد می کنند که باعث خیرگی و آسیب به چشم نمی شود.

چراغ های سقفی یا پنلی توکار، در مدل های دایره ای، مربعی و مستطیلی و در رنگ نورهای مهتابی، طبیعی و آفتابی تولید می گردند. ابعاد این چراغ ها نیز، گوناگون است. از چراغ های بزرگ سقفی توکار، در محیط های بیمارستانی، اداری، تجاری، پارکینگ ها و غیره استفاده می گردد.

به واسطه این که، چراغ های سقفی، به صورت توکار نصب می شوند، باید در زمان طراحی سقف و گچبری، فضایی برای قرار گیری این چراغ ها تعبیه شود. بنابراین مربعی یا دایره ای بودن پنل، مهم است که باید در هنگام طراحی سقف کاذب، در نظر گرفته شود.

چراغ سقفی توکار - صنعت برق

چراغ های سقفی توکار، به طور کامل، در حفره تعبیه شده در سقف، قرار می گیرند و فقط قسمت بیرونی چراغ، قابل مشاهده است. با نصب این چراغ ها، هیچ بیرون زدگی در سقف، رخ نخواهد داد که این موضوع، به جذابیت بصری چراغ سقفی توکار کمک می کند.

قیمت چراغ سقفی توکار

همان طور که در بالا توضیح دادیم، چراغ های سقفی، در شکل ها و ابعاد مختلف تولید می گردند. هر چقدر ابعاد این چراغ ها، بزرگتر باشد، شار نوری بالاتری را در واحد لومن، در محیط ایجاد کرده و به طبع، قیمت بالاتری را دارا می باشند. از سوی دیگر، فناوری استفاده شده در داخل این چراغ ها نیز، در تعیین قیمت چراغ، نقش دارد.

فناوری منبع نور در چراغ سقفی توکار، ال ای دی است که به شکل SMD و یا COB می باشد. چراغ های سقفی SMD، نور ملایم تر و یکدست تری تولید می کنند. در عوض چراغ های COB، نور متمرکزی با شدت نور بالا ایجاد می نمایند. معمولا چراغ های COB، دارای قیمت بالاتری نسبت به چراغ های SMD می باشند.

به دلیل تغییر قیمتی که در محصولات و تجهیزات الکتریکی و روشنایی، به صورت دوره ای رخ می دهد، برای اطلاع از قیمت چراغ سقفی توکار، بهترین کار، گرفتن لیست قیمت به روز محصولات، از مراکز معتبر فروش چراغ های سقفی می باشد.

چراغ سقفی توکار سرویس بهداشتی

معمولا سرویس های بهداشتی، دارای سقف کوتاه تری نسبت به بقیه فضاهای موجود در منزل می باشند. استفاده از چراغ های سقفی توکار، در سرویس های بهداشتی، امروزه بسیار رایج است و اکثر سازندگان، از انواع چراغ های پنلی توکار، در سرویس های بهداشتی استفاده می کنند. حفره ای برای این چراغ ها، در هنگام طراحی سقف سرویس بهداشتی در نظر گرفته می شود و سپس روی حفره، با دریچه های شیک و زیبا تزیین می گردد.

چراغ سقفی تو کار - صنعت برق

استفاده از چراغ های سقفی توکار در سرویس های بهداشتی، ایمن تر از چراغ های دیگر است، زیرا احتمال ورود قطراب آب، به این چراغ ها، بسیار کمتر از چراغ های دیگر می باشد. از این رو چراغ های سقفی توکار، بهترین گزینه برای تامین روشنایی مورد نیاز، در سرویس های بهداشتی هستند.

چراغ سقفی توکار مستطیلی

چراغ های توکار مستطیلی، از انواع چراغ های سقفی پنلی می باشند که در ابعاد مختلف تولید می گردند. چراغ های پنلی مستطیلی، با ابعاد بزرگ، برای محیط های اداری و بیمارستانی، بهترین انتخاب هستند. این چراغ ها به صورت توکار در سقف کاذب، نصب شده و برآمدگی در سقف ایجاد نمی کنند. طراحی ساده چراغ سقفی توکار مستطیلی، باعث شده است که در بسیاری از فضاهای رسمی، اولین گزینه باشد.

چراغ سقفی توکار - صنعت برق

چراغ های سقفی توکار مستطیلی در ابعاد کوچک نیز، برای فضاهایی مانند راهروها، آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی استفاده می شوند. تکنولوژی مورد استفاده در این چراغ ها می تواند، SMD و یا COB باشد. در چراغ های SMD، ال ای دی ها به شکل ریز هستند که در روی سطح برد، لحیم و در کنار هم چیده شده اند. اما در تکنولوژی COB، کل منبع نورانی، بر روی یک چیپ قرار دارد، بنابراین نوری شفاف و متمرکز، توسط این چراغ ها تولید می گردد.

چراغ سقفی توکار مربعی

از انواع پرطرفدار چراغ سقفی توکار، چراغ مربعی پنلی می باشد که مانند چراغ های مستطیلی و دایره ای در ابعاد مختلف تولید می گردد. توان مصرفی این چراغ ها، از ۳ وات به بالا است و هر چقدر، ابعاد پنل، بزرگتر باشد، توان مصرفی بیشتر و شار نوری بالاتری خواهند داشت.

چراغ های توکار مربعی نیز، در ابعاد بزرگ در محیط های اداری، بیمارستانی، تجاری، ساختمان ها و هتل های بزرگ استفاده می شوند. نوع کوچک تر این چراغ ها نیز، در سقف کاذب منازل، در قسمت های آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، راهروها و غیره به کار برده می شوند.

بدنه چراغ های سقفی، معمولا از جنس آلومینیوم بسیار مقاوم در برابر تنش ها و ضربات فیزیکی است. چراغ های سقفی، به طور معمول، دارای قطعه ای به نام هیت سینک هستند که در پشت چراغ، قرار دارد و از ایجاد گرمای زیاد، در چراغ جلوگیری و حرارت را به خود جذب می نماید.

چراغ سقفی توکار - صنعت برق

دیفیوزر موجود در چراغ سقفی توکار باعث تابش نور به صورت یکنواخت شده و سایه های تیز ایجاد نمی نماید. به طور معمول دیفیوزر موجود در چراغ های سقفی، از جنس های پلی کربنات یا پلی استایرن است که بسیار مقاوم می باشند. دیفیوزر، از انتقال گرمای چراغ به محیط نیز می کاهد.

چراغ سقفی توکار استوانه ای

چراغ های سقفی استوانه ای، از چراغ های مدرن و شیک سقفی هستند که به شکل استوانه بوده و در رنگ ها و قطرهای مختلف تولید می شوند. این چراغ ها، با دکوراسیون هایی با سبک مدرن، هماهنگ بوده و در رنگ های سفید، مشکی، استیل، طرح چوب و غیره تولید می گردند.

این چراغ ها، معمولا در دکوراسیون داخلی منزل به کار رفته و در قسمت کانتر آشپزخانه، استفاده گسترده دارند. تکنولوژی به کار رفته در این چراغ ها نیز، از نوع ال ای دی است. بنابراین در عین زیبایی، دارای مصرف برق پایینی بوده و عمر مفید بالایی دارند.

ثبت نظر